Свистячі звуки. Заняття 5



Зміст : Виховання правильної вимови звука "с". Виділення останнього правильно вимовленого звука в слові. Формування вміння слухати звук "с" у кінці слова. Аналіз слів типу мак.

Мета: Формувати правильну вимову, розвивати слухову увагу і фонематичний слух: учити слухати приголосний звук "с" у кінці слова, визначити останній приголосний звук і порядок звуків у слові. Уточнення поняття місця звука у слові.

Обладнання: Пробірки, червоні і сині прапорці, малюнки, розрізна азбука.

Хід заняття

I. Підготовчі вправи для розвитку моторики мовного апарату.

Повторити артикуляційні вправи (заняття З).

II. Виховання вимови звука.

Повторити вправи, ігри заняття 4. Хто довше вимовлятиме звук? Логопед стежить за правильним положенням мовних органів.

III. Розвиток слухової уваги, фонематичного сприймання, навичок звуко-буквеного аналізу слів.

1. Виділення останнього правильно вимовленого приголосного звука в кінці слова. Логопед показує і називає малюнок, пропонує дітям визначити, яким звуком закінчується назва малюнка. Той, хто правильно виділив звук, отримує малюнок.

Малюнки: огірок, помідор, горох, кран, сік, балкон, дзвоник, кубик, слон, жираф, стіл, вазон, краб, клубок та ін. Підбиття підсумків гри.

2. Кожній дитині дають синій і червоний прапорці. Логопед називає слова із звуком "с" у кінці слова, а діти піднімають червоний прапорець, почувши в слові звук "с", якаю "о" немає - піднімають синій прапорець.

Слова: клас, карта, баран, баркас, мотор, вус, плаття, ніс, виделка, ліс, фікус, урок, огірок, пояс, квиток, ананас, квас.

Уточнення значення підкреслених слів.

Підбиття підсумків гри.

3. Звуко-буквений аналіз слів із правильно вимовленими звуками. Уточнення артикуляції звуків "б", "к". Дітям пропонують скласти із розрізної азбуки склади ба, бі, би, бу. Діти читають і аналізують їх. Пропонують до цих складів додати букву "й" і прочитати утворені слова. Уточнюють, на якому місці в слові тепер знаходяться голосні звуки (в середині слова, на другому місці). Який звук (буква) на третьому місці, в кінці слова?

Визначають послідовність звуків у словах мак , нам , так .

IV. Оцінювання роботи дітей і підбиття підсумків заняття.

V. Домашнє завдання: вимовляти ізольовано звук "о", дмухати в пробірку.

загрузка...
 

Вгору