Свистячі звуки. Заняття 9


Зміст : Закріплення звука "с" у закритих складах.

Мета : Закріпити правильну вимову звука "с", розвивати фонематичний слух, навички звуко-буквеного аналізу, логічне мислення, збагачувати словниковий запас.

Обладнання : Розрізна азбука, рухомі склади і набір карток із словами, предметні малюнки,загадки.

Хід заняття

I. Повторення матеріалу попереднього заняття, читання складів ас, ос, іс, не, ес, ес.

Прочитати таблицю складів:

аста аска асла асто

аско асло асту аску

аслу исту аски асли

істу аске асле есте аскі

Визначити, де стоїть звук "с".

Назвати малюнки, виставлені на набірному полотні (відображено, самостійно, хором): лист, танкіст, каска, весло, капуста, хвіст, галстук, сосна, колиска, артист, миска.

Визначити місце звука "с" у словах.

II. Підставити букви за схемою:

_ _ст _ _ _ _р_ст _ _а_ _ст _ _я_ _ст

_ _ _ст _ _н_ _ст _ _л_ст

_ _т_ст _ _м_ _ст _ _р_ст

(Лист, хвіст, танкіст, артист, гімнаст, соліст, турист, баяніст, піаніст, моторист.)

III. Утворити співзвучні слова:

утворити слова

Прочитати утворені слова. Я отримав... (лист). Художник має... (хист). Перед Пасхою... (піст). У Василька малий...(ріст). Великий угорський композитор... (Ліст). Через річку проліг... (міст). Київ прекрасне... (місто).

Проаналізувати слова: який спільний звук у цих словах, де він стоїть, який по порядку?

IV. Гра "За алфавітом". Логопед вивішує таблицю з алфавітом і пише на класній дошці кілька слів цифрами або показує цифри на картках. Кожна цифра відповідає порядку, місцю букви в алфавіті: а-1, б-2, в-3, г-4, д-5 і т.д. Наприклад, слово абрикос цифрами пишеться: 1, 2, 20, 10, 14, 18, 21. Виграє той, хто першим правильно напише всі слова буквами. Логопед може допомогти, характеризуючи в загальних рисах зміст слова. Про слово весна , наприклад, говорить, шо воно означає пору року.

Матеріал для гри: 14, 18, 15, 4, 18, 21, 19, 17, 10, 14 (колгоспник); 20, 6, 5, 10, 21, 14, І (редиска).

V. Гра "Спіймай корінь". Логопед називає слова і зазначає, який саме корінь треба „спіймати" (плеснути у долоні). Для гри використовують такі слова: коса , косити , косар , космос , косарка , скосити , накосити , костюм, косовиця (спіймати корінь -кос-).

Якщо учні плескають у долоні, почувши слова, близькі лише за звуковим складом, логопед нагадує, то споріднені слова повинні бути і близькими за змістом. Так, слова коса, костюм, космос не споріднені, бо вони не близькі за змістом.

VI. Розвиток логічного мислення. Відгадати загадки:

Я кругленька, червоненька, з хвостиком тоненьким.

На городі мене рвуть і до столу подають. (Редиска.)

***

Латка на латці, та ніколи голки не було. (Капуста.)

***

У річці зав"яз,

По пояс якраз,

По спині їздять

Туди й сюди возя,

Машини, поїзди. (Міст.)

***

Підморгне зеленим оком - ми йдемо.

Підморгне червоним оком - стоїмо. (Світлофор.)

Аналіз слів-відгадок: де стоїть звук "с"; поділити слова на склади.

VII. Вивчити скоромовку, прислівя:

У Параски гарна праска. Попрасує все Параска: сукні синії лялькам, а нові хустинки - нам.

Коротко і ясно - тому і прекрасно.

Сосна - дубові сестра.

Готуй сани з весни, а колеса з осені.

Лото складів (див. заняття 8).

VIII. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

IX. Домашнє завдання: вивчити скоромовку "У Параски гарна праска".

загрузка...
 

Вгору