"Маленькі майстри". З досвіду роботи вихователя

С. Ю. Обадіна


Розвиток дрібної моторики пальців рук — один із найважливіших пунктів у корекційній роботі. Допомога вихователя в цьому плані просто необхідна. Особливо якщо вихователь — творча особистість. Пропонуємо увазі колег матеріал творчого заняття. Навчайте граючись!

В дошкільному закладі № 9 «Ромашка» відділу освіти Димитровської міської ради функціонує логопедична група. Для мовленнєвого розвитку дітей корисно розвивати дрібну моторику рук. Цьому сприяють заняття із зображувальної діяльності. Різновидом цієї роботи є ліплення з солоного тіста. Екологічна чистота та нешкідливість матеріалу дозволяє широко використовувати його у роботі з дітьми, розвиваючи їх творчі здібності. Виконання якоїсь композиції з тіста потребує багато часу, тому для цієї роботи відводиться 4-5 занять.

На першому занятті обирається тема, все обговорюється, робиться аплікація приблизно тієї композиції, яку хочете бачити з тіста.

На другому занятті виготовляємо тло, на яке потім будемо приклеювати фігурки, ліпимо фігурки та висушуємо.

На третьому — розфарбовуємо фігурки, і на четвертому — викладаємо композицію на готовому тлі та наклеюємо. Такі заняття необхідні в роботі з дітьми і повинні бути систематичними, послідовними, емоційними.

Заняття, яке ми вам пропонуємо, — вже кінцевий результат роботи з тістом.

«Маленькі майстри»

Програмний зміст

* Закріпити знання дітей про свою державу, державні символи, народні ремесла та про майстрів-умільців: гончарів, різьбярів, ковалів, вишивальниць, ткаль, майстрів лозоплетіння;

* продовжувати вчити дітей ліпити з солоного тіста фігурки та складати їх в сюжетну картинку; закріпити прийоми ліплення: скачування, розкачування, здавлювання, розплющування;

* вчити дітей працювати разом, в колективі;

* розвивати зв´язне мовлення під час відповідей, збагачувати словниковий запас назвами ремесел;

* розвивати дрібні м´язи рук, допитливість, увагу, пам´ять;

* виховувати любов до рідного краю, до своєї держави, бажання більше знати.

Обладнання: в групі розташована виставка дитячих робіт «Маленькі майстри».

Роботи виготовлені: з паперу — «Риби в акваріумі», «Зимові птахи»; мозаїка з пластиліну — «Курча»; з яєчної шкаралупи — «Качки на галявині», «Лебеді на озері», «Посуд», «Солодка парочка» (курчатка); з макаронів — «Декоративна тарілка»; з шишок та черепашок — «Риба, крокодил», «Лебідь та жабеня», «Веселий пеньок»; з ниток та вати — «Кіт з клубками».

На кожну дитину: дошка, серветка, стека, зубочистка, тісто; для двох дітей: фарби, пензлики, вода, серветки, фігурки з тіста (хатка, дерево-яблунька, трава). Зразок вихователя — гроно калини (з тіста).

Попередня робота

* Діти знайомі з картою України, знають назву столиці України, можуть показати її на карті, знають державні символи, пояснюють символіку прапору, знають багато віршів і прислівїв про Україну, калину.

* Діти мають уявлення про українських майстрів та декоративно- вжиткові ремесла: гончарство, вишивання, лозоплетіння, ткацтво, різьбярство.

* Знають техніку ліплення з солоного тіста і для картини «Моя Україна» вже підготували (виліпили та розфарбували) деякі деталі.

* Підготували роботи для виставки (з паперу, пластиліну, макаронів, шишок, черепашок, ниток).

Хід заняття

Вхід на виставку перетягнутий стрічкою.

Вихователь

Увага! Увага!

Спішіть-поспішайте!

Виставку, з нами Ви відкривайте.

Дива зробили майстри малі,

Тож не баріться, заходьте сюди!

Заходять діти.

Вихователь

Гості сидять Подивіться які,

Тож привітайтесь...

Діти. Добридень усім!

Вихователь. Щоб потрапити на виставку, треба відповісти на мої запитання. То що, готові? (Так)

►► Запитання

  1. Як називається наша країна?
  2. Чим є для нас Україна?
  3. Столиця України —...
  4. Назвати державні символи.
  5. Що позначають кольори прапора?
  6. Як називається наше місто?
  7. А тепер згадайте прислів’я про Батьківщину.

Діти по черзі розповідають.

  1. Прочитайте, як називається наша виставка.
  2. А хто такі майстри?

Вихователь. Так, діти, майстри — це люди, які виготовляють різні цікаві і корисні вироби, і цим прославляють нашу країну. Наша країна славиться різними майстрами-умільцями, і ви їх знаєте, назвіть їх. (Діти називають.) Молодці, діти. Ви їх правильно назвали і розповіли, що можуть виготовляти майстри-умільці. А зараз я вам пропоную пограти в гру «Впізнай майстра».

Створюються 2 команди дітей. Одна команда показує рухи майстрів: коваля, гончара, вишивальниці, ткачині, а друга команда відгадує, якому майстру належать ці рухи.

►► Рухлива гра «Впізнай майстра»

Вихователь. Ну, що ж, я вважаю, що ми можемо увійти на виставку. З моїми завданнями ви впорались.

Перерізають стрічку, заходять у виставочну залу.

Діти, скільки тут гарних робіт, які ви зробили власноруч! Вас також можна назвати майстрами. Зараз ми пройдемо по цій виставці, я буду кореспондентом, а ви відповідатимете на мої запитання і розкажете про свої роботи.

Запитання:

  1. Як тебе звати?
  2. Як називається робота?
  3. З чого виготовлена робота?

Вихователь. Яка гарна виставка в нас і які гарні роботи! Але ми можемо поповнити нашу виставку ще однією картиною. Ми її розпочали на попередніх заняттях. Як ми її назвали? («Моя Україна») А який матеріал ми використали для створення картини? (Тісто) Так, деякі елементи-фігурки ми вже зробили, ось вони. Давайте згадаємо, як ми їх виготовляли:

  1. Зробили з тіста.
  2. Висушили.
  3. Розфарбували.
  4. Висушили фарбу.
  5. Вкрили лаком.

Відповіді дітей.

Вихователь. Так, діти. Ми будемо продовжувати працювати над нашою картиною і сьогодні зробимо деталі для оздоблення рамки. А оздоблюватимемо рамку ми кетягами калини. Ось такими. (Показує зразок.)

Кетяги калини ми розташуємо в цих кутках. Діти, як ви вважаєте, чому саме калину ми візьмемо для оздоблення нашої рамки? (Це український символ, символ життя, краси. Калину вважають оберегом.)

Є багато прислів’їв та приказок про калину, давайте згадаємо їх.

  1. Без верби та калини нема України.
  2. У дівчини щоки червоні, як кетяги калинові.
  3. Посади біля хати калину — матимеш долю щасливу.
  4. Молода дівчина така гарна, як калина.

Вихователь. Ну що ж, діти, сідайте, і почнемо працювати. Подивіться, як я робитиму. У вас на столах три кулеподібних шматки тіста. З двох ви зробите листочки, а з третього — ягоди калини.

А тепер ви зробите такі ж самі грона калини. Але спочатку давайте розігріємо наші пальчики.

Щоб нам гарно працювати,

Треба пальці розім’яти.

Ми в замочок їх складемо,

Крутом нього поведемо,

Потім в інший бік покрутим.

Пальці вгору піднімаєм,

Потім знову опускаєм,

І до себе, і від себе їх на гойдалці катаєм.

Потім ручки стряхнемо,

Працювати почнемо.

Робота дітей: четверо дітей виліплюють грона калини (в чотири кутки картини), а двоє розфарбовують нерозфарбовані фігурки (хатку, яблуньку, траву). Діти по черзі коментують свої дії.

Вихователь. Молодці, діти, гарні у вас вийшли кетяги калини. Ми їх залишимо висихати, а самі візьмемо вже готові деталі й викладемо на нашу картину. (Діти викладають.) Так, дуже гарно виходить, але нам необхідно ці деталі приклеїти. Клей у нас не такий, як завжди, тому працювати з ним потрібно обережно, і я вам допомагатиму. (Діти по черзі коментують свої дії.)

Діти разом з вихователем приклеюють деталі.

Яка гарна картина в нас вийшла! Що ми хотіли показати цією картиною? (Красу нашої Батьківщини) Я вважаю, що ми змогли це показати. Коли повністю буде закінчена наша картина, ми зможемо її розташувати на нашій виставці. А зараз можна згадати вірш М. Познанської «Про нашу Україну».

Діти читають вірш хором.

Ми дуже любимо наш край

І любим Україну,

Її лани, зелений гай,

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками.

Та й ми співаємо пісні —

Змагається він з нами.

загрузка...
 

Вгору