Дидактична гра "Пори року вже ми знаємо - їх прикмети називаємо"

Л. О. Зінченко


Мета:

  • закріплювати знання дітей про пори року, про сезонні явища певної пори року (узимку — холодно, морозно, іде сніг, з´являється крига; навесні — пригріває сонце, тане сніг, з´являється листя на деревах, зацвітають квіти; улітку — жарко, активне життя комах, дозрівають ягоди; восени — жовтіє та опадає листя, часто ідуть дощі, у лісі з´являються гриби);
  • розвивати вміння спостерігати, логічно мислити, розвивати пізнавальні процеси, пам´ять, зорову та слухову увагу, дрібну моторику;
  • сприяти активізації зорових функцій:сприймання, простежування, орієнтація на площині демонстраційного панно (угорі-унизу, праворуч-ліворуч, посередині); окоміру, кольоросприймання.


Варіант 1


На дошці розташовують демонстраційне панно. Дітям роздають елементи для панно в рівній кількості для кожного учасника гри. Дорослий читає загадку про одну пору року. Діти знаходять відповідні елементи, називають їх, описують сезонне явище, закріплюють деталі на панно.


Загадки

Стало біло навкруги.
Хто розтрушує сніги?
Наганяє холоди?
Води сковує в льоди.
Дуже морозно буває,
що це, діти, наступає? (Зима)


Тепло стало надворі,
Синє небо у горі.
Сонце промінь шле землі,
Прилетіли журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна,
В гості йде до нас... (Весна)


В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить.
Воду п´є лелека,
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора?.. (Літо)


Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить.
Журавлиний клин курличе,
Птахів усіх у вирій кличе.
Часто дощик накрапає.
Коли, діти, це буває? (Восени)


Варіант 2


Закріплюються знання про одну пору року. Дітям роздають елементи до відповідної пори року.


Варіант 3


Дітей розподіляють на 4 підгрупи, для кожної визначають пору року. Усі роздавальні елементи розташовують на середині стола і пропонують дібрати елементи до відповідної пори року. Перемагає команда, яка швидше зібрала елементи.

загрузка...
 

Вгору