Тема. Розвиток фонематичних процесів. Звук [т]

В. Й. Радецька


Цілі

— логопедичні:

* автоматизувати правильну вимову звука [т] у складах, словах, зв´язному мовленні;

* формувати вміння розрізняти на слух тверді й м´які, глухі та дзвінкі фонеми;

* формувати вміння дітей чути й виділяти заданий звук із ряду інших звуків, складів, слів; визначати місце звука в словах;

— лексичні:

* розвивати вміння орієнтуватися в лексичних і граматичних ознаках слова;

* поповнювати лексичний запас із теми «Приймаємо гостей»;

— граматична:

*закріпити поняття множина іменників, присвійні прикметники;

— виховна:

*виховувати культуру поведінки в гостях.

Обладнання: м´які іграшки котик й собака, предметні малюнки, фішки для звукового аналізу.

Хід заняття

I.ОРГАНІЗАЦІЯ ДІТЕЙ. СТВОРЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО НАСТРОЮ. ПРИВІТАННЯ

Добрий день, сонце ясне,

Добрий день, небо голубе,

Добрий день, у небі пташки,

Добрий день, усі малюки!

II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

►► Робота над загадками

Коло бабусі сидить у кожусі,

Біля пічки гріється,

Без водички миється. (Кішка)

Гавкає, кусає, у дім не пускає. (Собака)

Завдання: назвати дитинчат кішки й собаки.

Логопед. До нас. на заняття завітали кошеня Тобік і цуценя Піт.

Визначте перший звук у слові Тобік, останній звук у слові Піт.

Повторіть клички тваринок.

III.ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення мети заняття.

2. Характеристика звука [т] за артикуляційними й акустичними ознаками.

►► Гра «Спіймай звук»

Плесніть у долоні, коли почуєте звук [т]:

AT, ОД, ДА, УТ, ТИ, ІД, ДЕ, ТА, ТЕ, ДО, ТО.

3. Промовляння складів «Заведемо двигун».

Та — то — ту.

Ти — ти — та.

Ат — от — ут.

Ту — ту — ту — пу.

Який рядочок зайвий?

Відстукування складів:

Ту, ту — ту, ту.

Ту, ту, ту — ту.

Ту, ту — ту, ту, ту.

Двигун завівся.

4. «У подорож». Тобік і Піт вирішили відвідати свого друга. А як його звуть, ви дізнаєтеся, якщо зберете звуки в слово. [Т],[О],[М]. Викладання слова фішками. «Вибір транспорту». На чому поїдемо в гості? Назвати види транспорту, у назві яких є звук [т]. Визначення місця звука [т] у словах: таксі, автобус.

5. «Вибір подарунків». Купуємо подарунки, у назві яких є звук [т].

6. Утворення множини іменників. Щоб подорож була цікавою пограємо з м’ячем: «Один — багато». (Логопед називає один предмет і кидає м’яч дитині; дитина повертає м’яч, називаючи слово в множині.)

7. Фізкультхвилинка. Діти виконують вправи з пальчиками.

8. «У гостях». Діти дарують подарунки, розповідаючи про призначення кожного предмета.

9. Бесіда про поводження дітей у гостях.

10. «Частування друзів». Том пригощає друзів соком, виготовленим із різних фруктів. Діти утворюють прикметники від іменників: яблуко — яблучний, гранат — гранатовий, виноград — виноградний, фрукти — фруктовий.

11. Утворення присвійних прикметників, складання словосполучень і речень.

►► Гра «Кому потрібна така картинка?»

Логопед називає картинки: Оленка, ведмідь, дідусь, соняшник, дерево;

іграшки, барліг, кожух, олія, шафа.

Діти підбирають відповідну картинку й утворюють словосполучення:

Оленчині іграшки, ведмежий барліг, дідусевий кожух, соняшникова олія,дерев’яна шафа.

Із словосполученнями скласти речення.

12. Вивчити швидкомовку: «Кіт котив коток по току, коток попав на лапу коту».

IV.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ

загрузка...
 

Вгору