Тема. Розвиток фонематичних процесів. Звук [с]

В. Й. Радецька


Цілі

— логопедичні:

х автоматизувати правильну вимову звука [с] у складах, словах, зв´язному мовленні; х формувати вміння розрізняти на слух тверді й м´які, глухі та дзвінкі фонеми; х формувати вміння дітей чути й виділяти заданий звук із ряду інших звуків, складів, слів; визначати місце звука в словах;

— лексичні:

розвивати вміння добирати антоніми; поповнювати лексичний запас із теми «Птахи»;

— граматична:

х закріпити поняття множина іменників, присвійні прикметники;

— виховна:

х прищеплювати любов до природи.

Обладнання: предметні малюнки, смужки для аналізу речень, фішки для звукового аналізу слів.

Хід заняття

I.ОРГАНІЗАЦІЯ ДІТЕЙ.СТВОРЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО НАСТРОЮ.

Девіз: «Говоримо виразно, чітко, сміливо, щоб усі нас розуміли».

II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

►► Робота над загадкою

Я падаю на ваші хати,

Я білий-білий, волохатий,

Я прилипаю вам до ніг

І називаюсь просто... (Сніг)

Визначте перший звук у слові,

III.ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення мети заняття.

2. Характеристика звука [с] за артикуляційними й акустичними ознаками.

3. Гра «Покажи фішку»: покажіть фішку, коли почуєте звук [с] серед інших звуків, складів, слів.

  • П, С, З, Ш, С, К, С, Н;
  • АС, ТА, СО, ДУ, НИ, СА, ЕС, ЗА, СУ, ША, ЖО, УС, СЕ;
  • сойка, шпак, сова, горобець, ворона, грак, синиця.

4. Визначити спільний звук у словах.

Сич, соловей, ластівка, бусол, журавель.

* Яке слово зайве?

* Назвати узагальнювальним словом усі слова.

5. Робота з деформованими словами. (Гра «Збери букви в слова».)

Визначте, скільки складів має бути в словах. Чому так вирішили?

ОСАВ, ОСІКЛ, ОСОРАК, ОСОЛЕВЙ, НІСУГР, ИСИНЯЦ.

* Назвати слова одним словом.

* Визначити перший звук у кожному із спів.

— Як називаються птахи, що відлітають на зиму?

— Як називаються птахи, що зимують?

— Як діти можуть допомогти птахам перезимувати?

6. Побудуйте речення за схемою.

х Повторіть правила написання речення.

хВизначте головні слова в реченні.

7. Підібрати слова з протилежним значенням.

Холодний — ...

Високий — ...

Веселий — ...

Мокрий — ...

Будують — ...

Піднімається — ...

8. Скласти прислів’я і вивчити напам’ять.

прислів´я

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ

загрузка...
 

Вгору