Свистячі звуки. Заняття 15


Зміст : Закріплення вимови звука "з" у середині слова.

Мета : Вчити дітей правильно вимовляти звук "з", визначати місце звука в слові, розвивати фонематичний слух, навички звуко-буквеного аналізу, розвивати логічне мислення, збагачувати словниковий запас.

Обладнання : Pозрізна азбука, малюнки, м’яч.

Хід заняття

I. Повторення артикуляції звука "з".

II. Повторення матеріалу попереднього заняття.

Діти називають слова із попереднього заняття із складами за, зо, зд, зи.

III. Закріплення вимови звука "з" і розвиток навичок звуко-буквеного аналізу.

1. Закріплення вимови звука "з" у середині слова. Назвати малюнки відображено, самостійно і разом.

блуза, коза, фазан, незабудки, вази, берези, кози, язик, телевізор, поїзд, гніздо.

Уточнити значення підкресленого слова.

Визначити місце звука "з" у слові. Назвати кількість складів у словах, виділити склад із звуком "з" і проаналізувати його.

2. "Допомогти" буквам у , и , о знайти своє місце в словах. Визначити, який звук стоїть перед "з", після "з".

к.зуля м.з.ка з.би з.з.ля б.з.к гарб.з бенз.н з.л.то мор.з.

3. Переставити склади так, щоб вийшли слова:

ре, бе, зи

зи, ло

зи, ва

зи, ко

зан, фа

ле, те, зор, ві

зик, я

буд, за, не, ки

за, блу

Гра з м’ячем. Закінчити слово, додавши склади "за", "зи":

во- ло-
ко- - ро-
га-
алма- блу-
карни- коро-
бере- гарбу-

.

Прочитати слова:

створи слова

- Яка буква (звук) змінюється?

4. Дописати речення.

Табір розташувався на березі ...

Узимку трапляються великі ...

За селом затихла ...

У залі заграли ...

Заняття спортом - запорука ...

Учні розв´язали задачу...

(Гроза, задача,здоров’я, мазурка, мороз, озеро).

5. До слів - назв предметів дібрати відповідні слова – назви ознак предметів.

береза гострі сік захмарене

ваза суворо небо зелений

зуби сірий земля березовий

зима запашний текст мерзла

зайчик білокора ранок зимовий

бузок кришталева гай знайомий

6. "Чарівне коло" (див. заняття 7).

чарівне коло

(Земля, землянка, земляк, земельний, надземний, підземний, земний, підземельний).

7. Повторити три рази скоромовки:

Козак під казаном, під казаном козак.

Всі з базару, а Назар на базар, з базару Назар - всі на базар.

8. Розвиток логічного мислення.

Відгадати загадки:

На вагах не зважиш, на базарі не купиш. (Розум.)

За білими березами соловейко тьохкає. (Язик.)

Полохлива та струнка, з роду оленів вона, коли ж зміниш "к" на "з", птах у лісі закує. (Козуля," зозуля.)

Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик.)

Шарада:

Що за диво? Бува так:

з "с" я - рибка, а з "ф" - птах. (Сазан - фазан.)

Сніг на полях, лід на річках,

Хуга гуляє. Коли це буває? (Узимку.)

Проаналізувати слова-відгадки.

IV. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

V. Домашнє завдання: повторити скоромовку.

 

Вгору