Свистячі звуки. Заняття 16


Зміст : Формування вимови звука "з" у закритих складах.

Мета : Закріпити правильну вимову звука "з" у закритих складах, розвивати навички звуко-буквеного аналізу, фонематичний слух, логічне мислення; збагачувати словник.

Обладнання : Розрізна азбука, набір карток із словами, предметні малюнки, загадки.

Хід заняття

I. Повторення матеріалу попереднього заняття (прямі склади).

II. Подача і закріплення нового матеріалу.

1. Переставивши букви, перетворити відкриті склади у закриті і прочитати їх: за-аз, зу-уз, зо-оз, зи-из.

Скласти слова раз, таз. Визначити місце звука "з" у слові. Проаналізувати, чим відрізняються ці слова. Скласти з ними речення.

2. Прочитати слова:

киргиз верболіз

хмиз наказ чорногуз розваги

боягуз віз картуз азбука

слиз низ гарбуз гвіздок

алмаз мороз указ їздець

протез паровоз розсада вуздечка

тепловоз перелаз в’яз електровоз

Уточнити значення підкреслених слів. Визначити кількість складів у цих словах. Утворити множину.

3. Чарівне коло (див. заняття 7).

чарівне коло

(їздити, їздець, поїздка, їзда, заїзд, під’їзд, від’їзд, переїзд, поїзд).

Придумати речення із словами поїзд, поїздка, від"їзд.

4. Відгадати і записати слова:

в.з г....з

м...з п....з

5. Дібрати до поданих слів відповідні префікси (за-, роз-, під-):

...в’язується бинтом рана. ...в’язуеться мішок вірьовкою. ...візується останній сніп. ...візується до санчат вірьовка. ...в’язуеться в класі задача. ...горнули роботу гуртки. ...горнули зошити білим папером. ...горнули сторінку у книзі. ...горнули картопля на городі.

6. Закінчити речення.

За вікном горобець в’є... У лісі росте... У лісі збирають... На станцію прибуває... (Хмиз, вяз, гніздо, поїзд).

7. Повторити скоромовку.

Возом віз верболіз. Верболіз не довіз. Не довіз, з воза зліз: верболіз б’є до сліз.

8. Розвиток логічного мислення.

Відгадати загадки. Проаналізувати відгадки. Поділити слова-відгадки на склади і визначити в них місце звука "з".

Повна хата горобців, та нікуди вилетіти. (Гарбуз.) Сам не стоїть, а стояти не велить. (Мороз,) Не кінь, не віл, а прив’язаний. (Гарбуз.) Без пилки, без сокири, а мости будує. (Мороз.) Біжить корова, гладка, здорова, а за нею телята - всі вони близнята. (Поїзд.) Без рук, без сокири, а зроблена хатина. (Гніздо.)

9. Лото (див. заняття 8).

за

зо

зу

ар

ор

уз

за

аз

уз

зи

зе

зу

зе

ез

зо

из

зе

із

III. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

IV. Домашнє завдання: вивчити скоромовку.

 

Вгору