Свистячі звуки. Заняття 18


Зміст : Диференціація звуків "з" і "з´". Закріплення понять "м’який звук", "твердий звук".

Мета : Вчити розрізняти звуки на слух і у вимові, розвивати фонематичний слух, навички звуко-буквеного аналізу, збагачувати словник.

Обладнання : Схеми артикуляції ”з”, „з´”, розрізна азбука, предметні малюнки.

Хід заняття

I. Повторення домашнього завдання.

1. Диференціація артикуляції звуків "з" і "з´". Порівняти положення язика при вимові "з" і "з´",

2. Диференціація звуків "з" і "з´" на слух( реакція дітей -плеснути в долоні на твердий звук один раз, м"який - два рази):

a) серед звуків: р, л, м, зь, з, б, з, л, ш, з´, н, з;

b) серед складів: зу, зи, зі, зьо, зe, зi, ас, ял, ви, ая, ву, зьо, зe, зю, зу, за;

c) серед слів: вози, зима, земля, зяблик, зерно, заєць, ізюм, зірка, вазон, зірвати, зелений, позіхати, зів"яти, коза, Козятин, замок, хозяїн.

3. Диференціація звуків у вимові.

Гра з м’ячем "Навпаки". Логопед вимовляє склади з твердим приголосним звуком, діти вимовляють з м’яким:

ЗА – ЗЯ ЗУ – ЗЮ ЗИ – ЗІ ЗО – ЗЬО ЗЕ – ЗЄ

АЗ – АЗЬ УЗ – УЗЬ ИЗ – ИЗЬ ОЗ – ОЗЬ ЕЗ – ЕЗЬ

ЯЗ – ЯЗЬ ЮЗ – ЮЗЬ ІЗ – ІЗЬ ЄЗ – ЄЗЬ

Якими буквами позначається мякість на письмі?

4. Скласти з розрізної азбуки склади і прочитати їх:

за-зя зи-зі аз-азь яз-язь зо-зьо зе-зє оз-озь из-изь зу-зю уз-узь

5. Прослухати слова і сказати, як вимовляється звук "з" укожному слові:

зал зяб зима Зіна

забава зяблик зозуля ізюм

зерно зірка Казка різьба

лаз лазь бузок бузько

газ мазь мороз морозяка

6. Доповнити речення і назвати в них слова із звуками "з´" і "з".

На вулиці ... Зоя купила в магазині ... З гнізда злетів ... Зайчик сховався під ... Зіна замовила в аптеці ... Кузьма зробив з паперу ...

(Змій, зяблик, слизько, хмиз, ізюм, мазь.)

7. Дібрати ознаку (зелений, зів’ялий) до слів: змій, замок, огірок, ваза, лист, сукня, гортензія, незабудка, кропива.

8. Вивчити скоромовку.

-Звідкіля береться хліб,- запитав у Зіни Гліб.

-А звідкіль береться хліб? - Розвела руками Зіна.

-Звідкіля? - із магазину.

Заєць зілля з’їв у Зіни, захотів заїсти сіном. Зіна ойкає у сінях: - Де ж узяти зайцю сіна?

9. Розвиток логічного мислення.

Відгадати загадки. Проаналізувати слова-відгадки.

Мене ріжуть, мене б’ють, я не злюся, стаю добрішою. (Земля.). Полотно, а не доріжка, кінь біжить сороконіжка. ´(Поїзд.) Хто спить, а очей не заплющує? (Заєць.) Не рубає, не мурує, а без рук мости будує. (Мороз.)

II. Підбиття підсумків заняття;

III. Домашнє завдання: вивчити вірш-скоромовку.

загрузка...
 

Вгору