Свистячі звуки. Заняття 19


Зміст : Диференціація звуків "о" і "з" на початку слова, по нять "дзвінкий" і "глухий" звук;розвивати фонематичне сприймання, навички звуко-буквеного аналізу.

Мета : Вчити розрізняти ці звуки на слух, у вимові і на письмі, розвивати навички звуко-буквеного аналізу, фонематичне сприймання, зв’язну мову.

Обладнання : Дзеркало, прапорці з буквами "с", "з", м"яч, предметні малюнки.

Хід заняття

I. Повторення артикуляції звуків "с", "з" (перед дзеркалом).

Нагадати дітям, що артикуляційний апарат під час вимови цих звуків і набуває однакового положення (крім голосових зв’язок). Перевірити долонею вібрацію голосових зв’язок; закрити руками вуха і поперемінне вимовляти звуки "с", "з":

с - тихий, глухий; з - голосно, дзвінкий.

Хором та індивідуально вимовляти склади:

са-за си-зи со-зо се-зе су-зу

II. Диференціація свистячих звуків на слух і у вимові.

1. Почути відповідний звук у слові, підняти прапорець з буквою г або д : зубр, сани, завод, сніп, склад, стіл, зубило, зоопарк, сорока, скеля, слон, зима, зигзаг.

2. Аналіз і синтез слів із звуками "с" і "з". Скласти із розрізної азбуки слово суп. уточнити значення, визначити послідовність букв. Запропонувати усно замінити "с" на "з". Яке слово вийшло?

Скласти слово зуб, прочитати обидва слова, порівняти їх за звуковим (бкквеним) складом. Звернути увагу на те, що заміна одного звука змінює значення слова. Аналогічно аналізуємо слова: соя-Зоя, слива-злива . Скласти речення з цими словами.

3. Змінити словосполучення за зразком:

скляний посуд посуд із скла

березовий сік ...

снігова баба ...

золотий перстень ...

солом’яний бичок ...

срібний хрестик ...

сирна запіканка ...

4. Гра "Змінити слово". Діти стають у коло, логопед кидає м’ячі називає слова без префікса, діти називають слова із префіксом за. кидають м’яч назад логопеду:

сипати - засипати стелити - застелити

садити - засадити солити - засолити

слухати - заслухати писати - записати ´

зрадити - зарадити возити - завозити

5. Доповнити речення.

У лісі водяться різні .... З молока виробляють масло і ... Узимку річки ...

У середу будуть батьківські ... Високо в небі летить ... Учні розв’язали ...

Біля села глибокий ...

6. Запам’ятати оповідання "Зима".

У кінці листопада настала зима. Я дуже люблю зиму. Люблю зимові розваги. У мене вже готові санки й ковзани. А як гарно взимку в лісі! Сосни і ялини вдягли своє зимове вбрання. Про зиму народ склав багато пісень. У піснях зиму пестливо називають зимонькою.

Запитання:

1) Коли настала зима?

2) Що вдягли сосни і ялини?

3) Хто склав багато пісень про,зиму?

4) Як називають зиму в піснях?

III. Розвиток логічного мислення. Відгадай шараду.

Якщо із "з" це візьмеш слово,

великий дощ впаде раптово.

Коли ти "з" на "с" заміниш,

між фруктами її зустрінеш. (Злива-слива).

IV. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

V. Домашнє завдання: розповідати оповідання "Зима".

загрузка...
 

Вгору