Шиплячі звуки. Заняття 6


Зміст: Автоматизація вимови звука "ш" у прямому складі на початку слова, розвитокфонематичного слуху, визначення послідовності звуків (букв) у словах типу мак, бук;визначення місця голосного звука в цих словах (середина). Складання складів із звуком"ш" типу ша, шу, визначення місця звука ш у словах (на початку слова).

Мета: Закріпити вимову звука "ш" у прямому складі на початку слова, розвивати фонематичнесприймання, навички звуко-буквеного аналізу слів, зорову пам’ять, увагу, збагачуватисловник словами із звуком "ш".

Обладнання: Дидактичний матеріал (альбом 2, с. І, 3-5), розрізна азбука, дзеркало, вата, спирт,зонд.

Хід заняття

I. Повторення артикуляції звука "ш".

Вимовляти ізольовано звук "ш" (хором, індивідуально). За необхідності повторюється правильна вимова звука.

- Як кричать гуси? (Га-га-га) Як шиплять гуси? (Ш-ш-ш)

II. Визначення послідошості звуків у словах типу мак; визначення місця голосного звука в слові.

1. Логопед пропонує дітям скласти склади ба, бо, бу, би, бі. Діти аналізують, який перший звук (кладуть букву), який другий (кладуть букву), читають склади.

2. Логопед пропонує дітям додати букву к до складу ба, і прочитати слово (бак). Уточнюється значення цього слова. Скільки букв у цьому слові? (Три букви),

- Яка буква на початку, в кінці слова?

- На початку слова б, у кінці к,.

- А де стоїть буква а? (У середині слова).

- Яка по порядку буква б у слова? (Буква б у слові перша,
друга - а, третя - к ).

Аналогічно аналізують слова: бі(к), бу(к), би(к). Читають слова: бак, бік, бук, бик. Роботу дітей оцінюють.

III. Закріплення вимови звука "ш" в прямому складі на початку слова.

Скласти склади ша, шо, шу, ши. Виділяють перший звук і беруть букву; далі - другий, беруть букву. Діти читають склади хоромта індивідуально. Робота з малюнками:

шапка шарф шакал шахтар шахи

Логопед називає слова, звертає увагу на те, що кожне слово починається із складу ша, який тільки-но називали (словарна робота з підкресленими словами). Учні називають ці слова (відображено, індивідуально, хором). Визначають місце звука "ш" у цих словах.

Гра на закріплення вимови цих слів "Хто більше запам´ятав?".

Логопед пропонує запам’ятати малюнки на першій сторінці, потім закриває альбом, а діти по черзі перелічують малюнки, які запам´ятали. Виграє той, хто запам’ятав більше малюнків.

Діти роздивляються і називають малюнки (відображено, індивідуально, хором (альбом 2, с. 3-5).

шоколад шило шофер шинель шуба шина Шура шипшина

IV. Розвиток логічного мислення.

Відгадати загадки, проаналізувати слова-відгадки.

Сиджу верхи, не відаю, на кому, знайомого зустріну, зіскочу, привічу. (Шапка.)

Росте зелений кущик, доторкнешся - укусить. (Шипшина.)

Чорна мишка через лід бігла, помітивши слід,

А за нею хлопець квапив дерев´яну, гнуту лапу! (Шайба й клюшка.)

V. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

VI. Домашнє завдання; повторити слова із звуком "ш", які вивчали на занятті, складати з розрізної азбуки слова шум, шив.

загрузка...
 

Вгору