Шиплячі звуки. Заняття 7


Зміст: Автоматизація звука "ш" у прямому складі в середині слова, розвиток фонематичногослуху - визначення місця приголосного звука (в середині слова), аналіз і синтез слів типубаки, визначення місця звука "ш" в середині слова, визначення наявності звука "ш" условах, які вимовляє логопед.

Мета: Закріпити вимову звука "ш", розвивати фонематичне сприймання і навички звуко-буквеного аналізу. Збагачувати словник словами зі звуком "ш".

Обладнання: Дидактичний матеріал (альбом 2), розрізна азбука, іграшки.

Хід заняття

I. Повторення правильної артикуляції звука "ш".

Вимова складів ша, шу, шю, ши (можна співати їх на мотив приспіву пісні "Хай завжди буде сонце!"):

шашагаа шашагааша

шошогао шошошогао

шушугау шушушугау

шишитиш шишитиши

II. Визначення місця приголосного звука, який добре вимовляється в середині слова.

Аналіз і синтез слів типу баки.

- Яке слово ми з вами склали на минулому занятті? (Бак.)

Складіть це слово. Придумайте з ним речення.

У бак налили воду.

- Як ми скажемо це речення, якщо буде кілька баків? (У баки налили воду).

- Який звук додався до слова бак? - Звук "й".

- Скільки букв тепер у цьому слові? - Чотири.

- Яка перша буква? Остання? А які букви в середині слова?

Аналогічно аналізують слова:

бік – боки бук – буки бик - бики

Робота дітей заохочується.

Логопед називає ряд слів, пропонує дітям визначити, який однаковий приголосний звук у середині цих слів:

хатка борщик голка сапка ромашка

ватка горщик булка шапка дошка

латка коржик пилка лапка кашка

йоржик галка мишка

Робота дітей заохочується.

III. Автоматизація звука "ш" у прямому складі в середині слова,

1. Назвати слова із звуком "ш" у прямому складі в середині слова (альбом 2, с. 2-5).

гру-ша ву-шанка маши-на

лам-пa мі-шок кало-шi

кало-ша ку-шетка мишо-ловка

шала-ші ло-ша

Слова називають відображено, індивідуально, хором. Словникова робота з підкресленими словами. Визначається місце звука "ш" у слові.

2. Гра "Чого не стало?" на закріплення звука "ш". Логопед пропонує дітям запам’ятати малюнки. Потім діти заплющують очі, а логопед частину малюнків закриває. Діти відгадують, чого не стало. Виграє той, хто назве більше малюнків.

IV. Закріплення навичок визначення звука "ш" у словах.

Гра "Магазин". До магазину привезли багато іграшок (логопед викладає і називає іграшки із звуком "ш" і без нього. Діти-"продавці" повинні розкласти іграшки, в назві яких є звук "ш" , на одну поличку, без нього - на інщу. Виграє той, хто зробить менше помилок).

V. Лічити до десяти назви предметів із звуком "ш".

(Узгодження кількісних числівників з іменниками): один аркуш - два аркуші, одна машина - ...

VI. Гра "Впізнай імена".

Логопед пропонує дізнатись, як звуть дівчинку і хлопчиків, зображених на таблиці. Пояснює, що для цього треба визначити останні звуки в словах-назвах предметів, зображених на малюнках, даних у конвертах.

Малюнки: сом, сумка, душ, виделка - Мата. Комиш, кенгуру, шар, ваза - Шура. Стіл, кішка, кухар, вудочка - Дара.

VII. Розвиток логічного мислення:

Відгадати загадки, проаналізувати слова-відгадки.

Парасолька біла-біла,

я велика і смілива.

У повітрі´ я літаю,

з хмар людей я опускаю. (Парашут.)

***

Прийди до мене.

Сядь у мене.

Дам тобі роботу -

будеш робити за роту. (Машина.)

***

Сіренька, маленька, для всіх чуженька, шкодить, коли тиша, капостлива ... (Миша).

***

Шарада: Заміни букву, щоб вийшло нове слово.

Мчу дорогами я з "ш", з "л" я ягода смачна. (Машина, малина.)

VIII. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

IX. Домашнє завдання: повторювати слова із звуком "ш", які вивчали на занятті, складати а розрізної азбуки слова типу каша.

загрузка...
 

Вгору