Шиплячі звуки. Заняття 8


Зміст: Автоматизація вимови звука "ш" у закритому складі, розвиток фонематичного слуху, визначення місця звука "ш" у слові; аналіз і синтез слів типу кішка, мишка.

Мета: Закріпити вимову звука "ш", розвивати фонематичне сприймання, навички звуко-буквеного аналізу, виховувати логічне мислення, спостережливість, збагачувати словник словами із звуком "ш".

Обладнання: Дидактичний матеріал (альбом 2, с. 6-8), малюнки із звуком "ш", розрізна азбука; сигнальні прапорці двох кольорів.

Хід заняття

I. Повторення правильної артикуляції звука "ш".

Повторити за логопедом (з метою розвитку слухової уваги) склади:

ша-шо-ша-ша

шу-шу-ша-ша

шу-ши-ши-ша

ша-щу-щу-ши

аш-аш-ош-ош

уш-уш-иш-иш

II. Робота з малюнками (альбом 2):

башлик душ подушка ромашка петрушка

брошка комиш кішка мишка

1. Назвати слова відображено, індивідуально, хором; словникова робота з підкресленими словами; визначення місця звука "ш" у словах.

2. Ігри для закріплення вимови цих слів.

a) Гра "Що задумано?" Логопед загадує один з малюнків, діти відгадують. За це отримують фішки;

b) Гра "Чого не стало?" Діти заплющують очі, логопед закривав 2-3 малюнки, учні називають їх. Той, хто вгадає, отримує фішку;

c) "Хто більше запам’ятав?" Логопед пропонує запам’ятати назви всіх малюнків, закриває всю сторінку. Діти називають малюнки цієї сторінки. Хто назве шість малюнків, отримує фішку. Виграє той, у кого більше фішок, хто не зробив помилок у вимові.

III.

a) Аналіз і синтез слів. Поділити слова на склади, скласти з розрізної азбуки, потім їх прочитати:

Кіш-ка, миш-ка, ко-миш, руш-ник, ку-ліш, криш-ка;

b) Скласти з даних складів слова:

ліш, ку ка, криш мат, ро, ка ка, кіш

ник, руш пка, та миш, ко ка, миш душ, по, ка

c) Скласти з ними речення.

IV. Закріплення навички визначення звука "ш" у слові, розвиток слухової уваги.

Логопед читає з таблиці текст.

Товариші

Тиміш і Мишко - товариші. Хлопчики живуть у селі Шахнівка. Вони вже школярі. Вони вчаться у новій школі. Там є бібліотека та ігротека. Вони люблять читати твори Шевченка, Пушкіна, грати в шахи і шашки. Тиміш хоче бути шахтарем, Мишко - шофером.

Діти, почувши слово із звуком "ш", піднімають червоний прапорець, на слові без "ш" - прапорець іншого кольору. Відповісти на запитання:

1) Де живуть Тиміш і Мишко?

2) Яких авторів читають хлопчики?

3) В які ігри грають діти?

4) Ким мріє стати Тиміш?

5) Ким хоче бути Мишко? Переказати текст.

V. Розвиток логічного мислення.

Розкладають малюнки: кішка, ромашка, подушка, петрушка, комиш виїшія, лоша, душ, аркуш, мишка.

Логопед пропонує дітям послухати загадки і здогадатися, про який малюнок йде мова.

Без рук, без ніг, а сорочку просить.

Стоять у полі сестрички, Жовті очиці, білі реснички.

Хто з хвостиком і з вушками?

У кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує.

Тихо, крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від ...

Сиджу на дереві: кругла, червона, мов кров, смачна, як мед.

Стоїть дідусь над водою, трясе бородою.

Кросворд:

Великий російський поет, який написав "Казку про рибалку і рибку".

Великий український поет.

1

е

Назвіть ім’я та по батькові кожного поета.

VI. Зміна речень: відмінювання дієслів, закріплення звука "ш": вішаю рушник (ти, він, вона, ми, ви, вони). Я куштую вишню.

VII. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

VIII. Домашнє завдання: повторити слова, які вивчали на занятті.

Переказувати текст "Товариші". Складати з розрізної азбуки слова мишка, кішка.

 

Вгору