Шиплячі звуки. Заняття 38


Зміст: Формування правильної вимови звука "щ" і введення в закритий склад, розвитокфонематичного слуху.

Мета: Вчити дітей правильно вимовляти звук "щ", розвивати фонематичне сприймання, логічнемислення.

Обладнання: Таблиця складів, слів, розрізна азбука, малюнки.

Хід заняття

I. Розвиток фонематичного сприймання. Виділення на слух звука "щ" серед інших звуків і слів.

Дітям роздають сигнальні прапорці, називають ряд звуків: м, л, п, щ, с, р, т, х, щ, ж, ч, Почувши звук "щ", діти піднімають прапорець. Називають чотири слова, діти реагують на почуте слово зі звуком "щ", називають одним словом групу слів.

Синиця, ластівка, щиголь, шпак (це - птахи);

лоша, щеня, порося, теля (це - тварини);

капуста, шавель, огірки, картопля (це - овочі);

плащ, пальто, шуба, шарф (це - одяг);

слюсар, скляр, пильник, токар (це - професії).

Оцінювання роботи дітей.

II. Формування вимови звука і введення його в закритий склад і слова.

Логопед розповідає, що звук "щ" складається зі звуків "штш". Щоб правильно його вимовляти, кінчик язика піднімають і промовляють три звуки. Діти вимовляють по черзі, а потім хором.

Разом з дітьми охарактеризувати цей звук.

- При вимові є перешкоди? – Є. Це приголосний. Дрижить горло? –Ні. Місце утворення цього звука? - Кінчик язика і передній край піднебіння. Передньоязичний. Як утворюється цей звук - щілиною чи змичкою? - Щілиною, змичкою. Змично-щілинний. Який це звук? Шиплячий чи свистячий? - У складі звука є шиплячий звук "ш". Африкат.

Підкреслені слова пяшуть на дошці, а потім читають характеристику цього звука. Діти повторюють правила утворення звука (підняти кінчик язика, дмухати в щілину), повторюють вимову: спочатку хором, потім індивідуально.

III. Уведення сформованого звука в склад, слово.

Із розрізної азбуки беруть букву щ. Кладуть перед "щ" букву "а" і читають утворений склад. Читають перший рядок на таблиці.

Ащ, ащ, ащ - плащ.

Ощ, ощ, ощ, - хвощ.

Ющ, ющ, ющ - плющ.

Ищ, ищ, ищ - прищ.

Потім до букви "щ" підставляють "о", читають другий рядок тблиці і т.д. Виставляють таблиці слів (або малюнки):

лящ лащ борщ ліщ плющ рищ хрящ

Логопед називає речення, а діти доповнюють їх.

У Вови з гачка з’їв черв’яка (лящ). По стінах цирку в’єся (плющ). Мати зварила смачний (борщ). Дружок гриз великий (хрящ). У лісі в мене впився (кліщ). На вішалці висить (плащ).

IV. Підбиття підсумків заняття, оцінювання роботи дітей.

V. Домашнє завдання: повторювати слова зі звуком "щ". Змінювати речення. Я (ти, він, ми, ви, вони). Я їв борщ. Я повісив плащ.

загрузка...
 

Вгору