Етапи мовленнєвого розвитку дитини

Корекційна освіта Херсонщини


Вік

Характеристика

Можливі порушення мовленнєвого розвитку

та їхні наслідки

Перші тижні життя

Крик, що сигналізує про голод, біль тощо. У перервах між годуваннями дитина спить. Дитина нормально ссе груди (соску), Фізичний розвиток проходить нормально

Постійний нав´язливий крик із захлинанням, що супроводжується порушенням режиму сну, може бути ознакою органічного ураження центральної нервової системи. Такі порушення у годуванні дитини, як: не бере груди, не може смоктати, захлинається, молоко виливається через ніс — можуть свідчити про органічне ураження нервовоі системи (слід негайно звернутися до педіатра та невропатолога)

Кінець 1- початок 2 місяця

Зосередження на мовленні дорослого (дитина затихає, уважно слухає, часто усміхається)

2-3 місяці

Пошук обличчя того, хто розмовляє

3 місяці

Аґукання

5-6 місяців

Лепет

Відсутність або швидке затухання лепету, відсутність мовлення в цілому свідчать про порушення слуху, інтелекту чи про органічне ураження головного мозку

≈ 1 рік

Дитина вимовляє до 10 слів

1 рік 8 місяців - 2 роки

У мовленні дитини до 40 слів, з´являються перші речення з двох слів

2 роки

Дитина розуміє значення однини та множини іменників, значення слів зі значенням зменшеності — пестливості

3 роки

Дитина утворює нові слова за допомогою словотвору, з´являються багатослівні речення (3 і більше слів)

4 роки

Засвоєно всі відмінкові та родові закінчення іменників і прикметників (крім найбільш складних нетипових випадків), дитина може контролювати граматичні помилки в мовленні інших людей. Дитина знає і називає основні кольори та основні збірні поняття

5 років

У дитини повністю сформована звуковимова (правильно вимовляє всі звуки, називає та повторює слова різної складової структури)

Порушення звуковимови після досягнення дитиною 5 років є патологічними (слід якомога швидше звернутися до логопеда)

 

Вгору