Тема: Розвиток комунікативних умінь і навичок. Заняття 1

Олефір О.І., Патинка А.В., Федорович Л.О.


Мета: формувати вміння й навички безпомилкового вживання звуків [ш] і [ж] у всіх видах мовлення; розвивати фонематичний слух, звуко-буквений аналіз; виховувати задоволення від правильної вимови звуків.

Обладнання: набір предметних картинок, схеми, фішки, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал.

Хід заняття

І. Організаційний момент (1-2 хв.).

ІІ. Основна частина (15-20 хв.).

  1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда з дітьми (1-2 хв.).
  2. Логопедична зарядка.

2.1. Складання речень із поданими словами: Логопед дає дітям картинки із зображенням тварин, квітів, дерев, у назвах яких є звуки [ш] і [ж]. Кожній дитині потрібно скласти по п´ять речень, використовуючи подані предметні картинки.

2.2. Послухайте й перекажіть оповідання.

Птахи охороняють сад Птахи - найкращі друзі садів. Вони знищують гусінь. Узимку учні старших класів зробили багато шпаківень. Настала тепла, сонячна весна. Після уроків школярі вийшли в сад із шпаківнями. Вони повісили шпаківні на дерева. Скоро прилетять птахи.

2.3. Відгадати загадки.

Моє тіло під землею,

Кучерики понад нею,

Любить мене кожна юшка,

Називаюсь я...

(Петрушка).

***

То не море, не ріка,

Ходить хвиля гомінка,

Вітерець по ній гуляє,

Колос долу нагинає.

(Пшеничне поле)

3.Фізкультхвилинка.

Слова промовляє логопед

Рухи виконують діти

Стали всі в веселе коло,

Ходьба на місці з високим

Подивилися навколо,

підніманням колін.

Направо - друг, наліво - друг.

Повороти вліво-вправо.

Гарно, радісно навкруг.

Повернися вправо, вліво,

Ходьба на місці з високим

Руки вгору, руки вниз,

підніманням колін.

Тупни правою ногою

Підняти руки, опустити,

і наліво повернись,

ходьба на місці.

Покрутились, повертілись

Покрутитися на місці.

І за парти опустились.

(Повторити 2-3 рази).

4. Закріплення нового матеріалу,

4.1. Розповісти вивчені вірші.

4.2. Складати розповіді за картинкою з однією дією.

ІІІ.Підсумок заняття. Домашнє завдання (1-2 хв.).

Запитання до дитини: Що нового довідався?Чого навчився? Що, вважаєш, потрібно повторити вдома?

 

Вгору