Тема: Розвиток комунікативних навичок і умінь. Заняття 3

Олефір О.І., Патинка А.В., Федорович Л.О.


Мета: формувати вміння і навички безпомилкового вживання звуків [ш] і [ж] у монологічному мовленні; розвивати фонематичний слух, звуко-буквений аналіз; виховувати правильну вимову

Обладнання; набір предметних картинок, схеми, фішки, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал.

Хід заняття

І. Організаційний момент (1-2 хв.).

ІІ. Основна частина (15-20 хв.).

  1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда з дітьми (1-2 хв.).
  2. Логопедична зарядка.

2.1. Складання чистомовок.

Ша-ша-ша - в мене є лоша. Ша-ша-ша - вариться каша.

Шу-шу-шу - я учитись мушу. Шу-шу-шу - шишок натрушу.

Уш-уш-уш - приймаю душ. Ши-ши-ши - ти додому поспіши.

Іш-іш - ми прийшли на фініш. Ше-ше-ше - як у лісі хороше.

2.2. Послухайте й перекажіть оповідання.

Наш рід Мама вишиває на білому полотні зелений барвінок, чорнобривці, сині волошки. Навіть маленьку качечку-утінку вишила.

- Що це буде, нене? - питає Андрійко.

- Українська святкова сорочка для тебе.

- Чому українська? - допитується Андрійко.

- Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша зветься Україною.! ти маленький українець.

-А ти, мамо?

- І я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми українського роду і любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти. Україна - як наша рідна хата.

А. М´ястківський

3. Фізкультхвилинка.

Слова промовляє логопед

Рухи виконують діти

Стали всі в веселе коло,

Подивилися навколо,

Направо - друг, наліво - друг.

Гарно, радісно навкруг.

Повернися вправо, вліво,

Руки вгору, руки вниз,

Тупни правою ногою

І наліво повернись,

Покрутились, повертілись

І за парти опустились.

Ходьба на місці з високим підніманням колін. Повороти вліво-вправо.

Ходьба на місці з високим підніманням колін.

Підняти руки, опустити, ходьба на місці.






Покрутитися на місці. (Повторити 2-3 рази).

4. Закріплення нового матеріалу.

4.1. Назвати предмети, в назві яких є звуки [ш і і [ж].

4.2. Розповісти вивчені вірші.

4.3. Складання творчої розповіді "Пригоди краплинки дощу на землі".

4.4. Гра-драматизаиія на розвиток Фонематичного слуху.

Ідуть діти колом і промовляють: Якось раз ми в ліс пішли, зміючок ми знайшли. Зміючки шиплять: ш-ш-ш-ш.

IІІ. Підсумок заняття. Домашнє завдання (1-2 хв.).

Запитання до дитини: Що нового довідався? Чого навчився? Що, вважаєш, потрібно повторити вдома?

 

Вгору