Тема: Розвиток комунікативних навичок і умінь. Заняття 4

Олефір О.І., Патинка А.В., Федорович Л.О.


Мета: формувати вміння і навички безпомилкового вживання звука [ч] у діалогічному мовленні; розвивати фонематичний слух, звуко-буквений аналіз; виховувати задоволення від правильної вимови.

Обладнання: набір предметних картинок, схеми, фішки, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал.

Хід заняття

І. Організаційний момент (1-2 хв.).

ІІ. Основна, частина (15-20 хв.).

1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда з дітьми (1-2 хв.).

2. Логопедична зарядка.

2.1 . Складання речень із поданими словами. Логопед дає дітям картинки із зображенням тварин, квітів, дерев, у назвах яких є звук [ч]. Кожній дитині потрібно скласти по п´ять речень, використовуючи подані малюнки.

2.2. Послухайте й перекажіть оповідання.

Йшов дощ. Чапля прогулювалася болотом і уважно дивилась у каламутну воду. Вона шукала собі щось на сніданок, якихось жабок ситеньких. А траплялись усе якісь маленькі й худенькі. Ну що тут удієш! Доведеться перекусити тими, які вже є. І чапля ковтала їх доти, поки не об´їлась. Заболів у чаплі живіт.

- Ой, ой! - скиглить вона. - Гидкі жаби, то все через вас!

Найсміливіша жабка вискочила перед чаплині очі й почала її дражнити:

- Дурна ненажеро! П´явка тобі на довгий твій ніс! Будеш знати, як нас, бідних, не жаліти!

Чаплі було дуже прикро й образливо чути таке знущання, але вона так об´їлась, що не ворухнутися. Приклад найсміливішої жабки наслідували її подружки.

Вони не тільки глузували з чаплі, а й почали кидати в неї жабуриння і мул. Посоромлена чапля ледве змогла розправити крила й повільно та важко полетіла догори.

- Такі несмачні ці дрібні жабки, а ще й задираються, - бурчала чапля. - Ніколи більше до них на болото не зазирну! - сказала вона джмелеві.

2.3. Дидактична гра "Ми в зелений ліс підем".

Мета: закріпити вміння вести діалог, знаходити першу репліку, своєчасно відповідати, збагатити словниковий запас, вправляти у вживанні іменників у родовому відмінку, в узгодженні іменників із прикметниками.

Хід гри

У грі можна використовувати як картинки, так і натуральні листочки. Заняття на природі збагатять знання дитини та покращать настрій. Дорослий починає гру: Настав листопад -Зими рідний брат. Обтрусив гайок, Питає діток: - А де чий листок?

- Як назвати листок із каштана (осики, горобини)?
Дитина має відповісти повним реченням.

- Якщо ми говоримо "Ясеновий листочок", то з якого дерева він упав? і т.д.

3. Фізкультхвилинка.

Слова промовляє логопед

Рухи виконують діти

Стали всі в веселе коло,

Подивилися навколо,

Направо - друг, наліво - друг.

Гарно, радісно навкруг.

Повернися вправо, вліво,

Руки вгору, руки вниз,

Тупни правою ногою

І наліво повернись,

Покрутились, повертілись

І за парти опустились.

Ходьба на місці з високим підніманням колін. Повороти вліво-вправо.

Ходьба на місці з високим підніманням колін.

Підняти руки, опустити, ходьба на місці. Покрутитися на місці. (Повторити 2-3 рази).

4. Закріплення нового матеріалу.

4.1. Вивчити вірші.

* * *

Раз, два, три, чотири, учнів грамоти учили:

І читати, і писати, і лічилочки складати.

* * *

Літає бджілка з квітки на квітку, тяжко працює бджілка улітку,

Літає бджілка в садочку і в полі, буде у бджілки меду доволі.

4.2. Складати розповіді за сюжетною картинкою.

Скласти розповідь

ІІІ. Підсумок заняття. Домашнє завдання (1-2 хв.)

Запитання до дитини: Що нового довідався? Чого навчився? Що, вважаєш, потрібно повторити вдома?

 

Вгору