Корекційні завдання для дітей із затримкою мовленнєвого розвитку


Тема : Посуд

1. Розглянути разом з дитиною картинки. Назвати зображені предмети. Пояснити, що все це можна назвати одним словом «посуд».
2. Звернути увагу дитини на те, з яких частин складається кожен предмет: носик,кришка,ручка, краї(стінки), денце.
3. Ознайомити малечу з поняттям: «чайний посуд», «столовий посуд».
4. Розглянути з нею загальні ознаки посуду: розмір,форму(кругла,овальна,квадратна, прямокутна), колір. Визначити матеріал, з якого виготовлено посуд( дерев яннний, металевий, , скляний, пластмасовий, емальований).
5. За можливості відвідати з дитиною магазин посуду.
6. Загадки

  • Два братця
    Пішли в воду купаться (відра)
  • Маленька, кругленька,
    Скляна. Всі її цілують. (склянка)
  • Має рот і одно вушко.
    Хто така,вгадали? ( кружка)
  • Сама я дубова,
    А пояс вербовий (бочка)
  • Сама не їм,
    А всіх годую(ложка)
  • Біля тулуба два вуха,
    А голови немає.(каструля)
  • У череві баня, в носі решето,
    На голові ґудзик, одна рука,
    Та й та на спині.(чайник)
  • Буваю глибока,буваю мілка,
    Буваю велика,буваю мала,
    То борщику,то кашки повна(тарілка)

7. Ознайомити дитину з багатозначними словами і пояснити різницю в значеннях цих слів

Носик чайника - носик дитини

Горлечко глечика – горлечко у людини

8. Дидактична гра «Що для чого потрібно?»

Склади речення даючи відповіді на запитання.

- Чим їдять?( їдять ложкою ,виделкою)

- Чим ріжуть?( ріжуть ножем)

- Чим наколюють?( наколюють виделкою)

- Із чого їдять?( Їдять із тарілки, блюдця)

- Із чого п ють?( п.ють із склянки, стакана)

- У чому варять?(варять у каструлі)

- У чому смажать? (смажать у сковородці)

9. Дидактична гра « Із чого який?»

Закінчи речення.

Зразок. Якщо миска із пластмаси, то вона пластмасова.

Якщо ніж з металу, то він…

Якщо ложка з металу,то вона…

Якщо глечик із глини, то він…

Якщо тарілка з фарфору, то вона…

Якщо чашка з порцеляни, то вона…

Якщо блюдце із скла, то вона…

10 . Дидактична гра « Скажи який, яка, яке, які?»

Перед тобою посуд, скажи який він?

Каструля – велика(маленька),емальована(металева),висока;

Склянка – велика(маленька),прозора, скляна;

Чайник - фарфоровий, великий(маленький), скляний, металевий;

Глечик - глиняний,( фарфоровий, скляний), високий;

Тарілка - глибока(мілка), велика(маленька), фарфорова, скляна;

Ложка - …,виделка - …, ніж -…, чашка -…, ополоник -…,сковорідка -…,маслянка ,-…миска -.,

11 . Дидактична гра « Скажи навпаки»

Закінчи речення.

Каструля велика, а сковорідка -…,

Тарілка мілка, а каструля -…,

Сковорідка важка , а ніж -…,

Діжка висока , а банка -…,

12. Дидактична гра « Мій ,моя, моє, мої»

Ти дуже любиш свій посуд, скажи про нього лагідно.

Моя сковорід очка.

Мій…( ножичок, чайничок, ополоночок, глечичок)

Моя…(ложечка, тарілочка, виделочка, чашечка,мисочка)

Мое..( блюдечко)

Мої…(ножички, чайнички, ложечки,тарілочки,виделочки,мисочки, чашечки,сковорід очки)

13. Дидактична гра «У гостях у бабусі Федори»

На кухні в бабусі Федори зберігається багато різного посуду

Завдання 1Знайди однаковий посуд

Завдання2 Назви один і багато предметів(чайник-чайники)

Ложка-…, тарілка-…, каструля-…, виделка-.., чашка-.., цукорниця-…

Завдання3 Назви , яких предметів посуду у Федори багато(У Федори багато чашок, тарілок. У Федори багато блакитних чашок, жовтих тарілок)

14. Дидактична гра «Що без чого?»

Бабуся Федора посуд не жаліла,немила,била його, тому посуд утік від неї. Розглянь малюнок. Розкажи які предмети посуду втекли від Федори і без яких частин вони залишилися.

Від Федори втік Чайник. Чайник без носика, кружка без…, каструля без…, цукорниця без…,

15. Дидактична гра «Назви лагідно»

Федора дуже раділа поверненню посуду. Вона його чистила, мила і лагідно називала. Назви кожен предмет посуду лагідно: чашка-чашечка, каструля -…, ложка -…, чайник -…, тарілка -…, блюдце -…, миска -…, сковорідка -…, склянка -

16 Дидактична гра «Допоможемо мамі»

Мама попросила допомогти її розкласти сіль, цукор, сухарі, цукерки, хліб, масло у відповідний посуд. Назви посуд, у якому ці продукти мають зберігатися й подаватися до столу.

17. Пальчикова гімнастика « Помічники»

Раз, два, три, чотири, (Б ють кулачок об кулачок)

Сьогодні посуд ми помили:

Чайник, чашку, вилку, ложку(загинають пальці на правій руці

І велику поварьошку

Весь посуд ми помили,(загинають пальці на лівій руці)

Тільки чашечку розбили,

Глечик теж розвалився,

Ніс у чайника відбився,

Ложку ледь не поламали-

Мамі так допомагали.(розводять руки в сторони.)

18. Дидактична гра «Що із чим,якщо там…?»

Склади речення, даючи відповідь на запитання.

- З чим чашка, якщо там молоко( чай, сік, кава)?(Чашка з молоком)

- З чим тарілка, якщо там суп(борщ, каша, пюре,картопля)?(Тарілка з супом)

-З чим миска ,якщо там овочі( фрукти, вареники, пиріжки, варення)?(Миска з овочами)

19. Дидактична гра « Де і що я приготую»

Склади речення.

У маленькій каструлі я зварю…На сковорідці я підсмажу…У великій каструлі я…

20. Зміни речення за зразком.

Я мию посуд.

Ти миєш посуд.

Він(вона)миє посуд.

Ми миємо посуд.

Ви миєте посуд.

Вони миють посуд.

(Я їм кашу , Я п ю компот.Я варю борщ.Я смажу котлети.)

21.Дидактична вправа «Четвертий зайвий»

Розглянь картинки . Назви зайву і поясни , чому вона зайва.

22.Дидактична гра . «Розстав посуд»

Склади речення за зразком .

На плиту я поставлю сковорідку .

23.Склади розповіді про предмети посуду за наочним планом .

  • Назва .
  • Колір .
  • Розмір .
  • З якого матеріалу зроблений ?
  • Як використовуються .

24.Вірші для заучування

У кухаря Валерика розварилися вареники

Розварилися вареники у кухаря Валерика

«Посуд»

Вони в кожнім домі є

І призначення мають своє :

Чайник-чай заварити ,

Чашки – чаю попити ,

Друшляк _ вишні помити ,

Каструля-борщик зварити.

Миски , тарілки і блюдця-

Усі вони посудом звуться.

«Помічниця»

Є у мами доня , гарна , білолиця ,

є у мами доня Люда-помічниця.

Устає раненько підмете чистенько

Ще й до мами каже: Відпочиньте, ненько!

Посуд я помию,гарно стіл накрию,

Тільки борщ зварити я іще не вмію.

О.Стрілець.

Тітка Даша в дитсадку

варить кашу в казанку.

Каже Саша: « Смачна каша,

яку варить тітка Даша!».

«Каструлька»

На плиті каструлька біла .

В ній водичка закипіла:

Буль буль ,буль!- Вона булькоче.

Що вона сказати хоче?

Тема: Продукти харчування

1. Відвідати з дитиною супермаркет . Ознайомити її з назвами продуктів харчування. Пояснити їй що у супермакеті все це можна назвати узагальнено – «Продукти харчування».

2. Ознайомити з назвами відділів продуктового магазину: молочний, м ясний, овочевий, рибний, хлібний. Пояснити , чому вони так називаються , які продукти там продають.

3. Розглянути з дитиною загальні ознаки продуктів: форма, колір, смак, запах, якість.

4.Ознайомити з назвами деяких перших, других, третіх страв. Якщо є можливість, то показати дитині на кухні, з яких продуктів складаються приготовлені вами страви.

5. Загадки

  • Били , збивали потім на стіл поклали( масло)
  • Ми в окропі, велику муку терпіли. За те нас усі хвалять, та на всі варять.(вареники)
  • Рідке, а не вода, біле , а не сніг(молоко)
  • Сидить у ложці, звісивши по ножці (локшина)
  • Одну мене не їдять, і без мене не їдять.( сіль)
  • Біле, як сніг, в пошані у всіх До рота попав – там і пропав ( цукор)
  • Хоч білий , вата не така . Мене готують з молока ( сир)
  • В полі я ріс , колосився, на стеблині уродився .А тепер мене ви ріжте - на здоров я смачно їжте(хліб).

6. Дидактична гра «Добери дію до предмета»

  • Хліб , печиво , пироги-печуть ;
  • Кашу , каву , кисіль, макарони, суп,борщ , компот-варять;
  • Котлети , рибу , м´ясо-смажать;
  • Картоплю-миють, чистять,варять,смажать ;
  • М´ясо, рибу-миють,ріжуть,варять,смажать;
  • Гриби,яйця-варять,смажать;
  • Вареники-ліплять,варять.

Склади речення.

7. Дидактичная гра «Що готують із борошна,м*яса,молока?»

  • Із м´яса готують сосиски…(ковбасу, котлети).
  • Із борошна готують хліб…(булки,бублики,печиво,вареники,макарони,пиріжки).
  • Із молока готують сир…(масло,сетану,кефір,йогурт,кашу).

8. Дидактична гра «Скажи навпаки»

Закінчи речення.

  • Сік холодний,а борщ…
  • Гірчиця гірка,а цукор…
  • Огірок солоний,а а лимон…
  • Льодяник твердий,а мармелад…

9. Дидактична вправа « Запамятай і повтори»

Послухай уважно слова, запам’ятай і повтори.

  • Ложка,виделка,ніж,тарілка,каструля,чайник,чашка,глечик;
  • Ополоник,сковорідка,маслянка,кухар,кухня,миска,хлібниця,цукорниця

10. Дидактична вправа « Допоможи кухареві»

Визнач і покажи ті предмети, що потрібно кухареві для приготування їжі. Назви зайві предмети і поясни свій вибір.

11. Дидактична гра «Із чого-який?»

Для приготування страв кухар використовує різні види масел. Назви їх: наприклад, масло із соняшника-яке?(соняшникове)

  • Масло з кукурудзи -…, масло з олівок -…, масло з сої -…, масло з вершків -…,.

Назви страви правильно: наприклад, салат з овочів - овочевий.

  • Каша з гречаної крупи-…, запіканка з сиру-…, пюре з ягід-…, сік з фруктів-…

12. Дидактична гра «Яка страва?»

  • Який суп із грибів(м’яса, риби, овочів,гречки,манки,рису)?
  • Яка каша з гречки(,манки,рису,геркулесу,пшона)?
  • Яке варення із слив(яблук,груш,слів,апельсина,ананаса,моркви,капусти,фруктів,овочів)

13. Пальчикова гімнастика « Маленькі кухарчата»

Раз, два, три, чотири –(бють кулачком об кулачок)

Ми вареники ліпили(з’єднують і роз’єднують пальці)

З сиром та грибами,(загинають пальці)

З картоплею та ягідками.

Борщ смачнесенький зварили,

А до нього ще і каша

Буде рада мама наша.( розводять руки у сторони)

14. Уживання слів-дій у теперішньому,майбутньому, минулому часі.

Змінити речення за зразком.

  • Я смажу котлети.
  • Я буду смажити котлети
  • Я смажила котлети

( Я варю борщ .Я чищу картоплю. Я мию овочі. Я кришу салат)

15. Дидактична гра «Маленький помічник»

Допоможи мамі приготувати першу, другу і третю страви. Назви продукти та посуд із відповідною стравою.

  • З чим чашка, якщо там чай(сік, молоко,компот)

16. Дидактична гра «Що із чим , якщо там…?»

  • Склади речення, даючи відповідь на запитання.

З чим каструля, якщо там суп(борщ,картопля, каша)?(Каструля з супом…)

  • З чим миска, якщо там овочі(фрукти, пиріжки,вареники)

17.Дидактична вправа «Допоможи ляльці зібрати всі цукерки»

Розглянь картинку,знайди всі цукерки,Порахуй скільки їх

18.Дидактична вправа «Четвертий зайвий»

Послухай слова і скажи зайве слово. Поясни чому воно зайве.

  • Тарілка, виделка, хліб,ніж.
  • Вафлі,чашка,бублик,сухарі.
  • Сир,сковорідка,йогурт,ковбаса.

19. Гра «Кухар»

Діти утворили коло,вудучий із ковпаком у руках іде праворуч навколо кола.

Грати в кухаря пора. (ідуть по колу ліворуч)

Всі до мене дітвора!

Разом в коло всі ставайте,

Про ковпак не забувайте!( ведучий передає ковпак дитині)

Якщо кухарем став ти(дитина,якій передали ковпак,оббігає коло і повертається на своє місце)

Навкруги тобі іти!

20.Вірші для заучування

Юшка

Всім обід готує мама.

Ось бере вона петрушку,

Інші додає приправи -

Будеш їсти смачну юшку!

Кухар

Хто на кухні хазяйнує?

Хто каструлями керує?

І з ножем працює вправно?

Хтот смачні готує страви?

Пиріжки пече рум яні,

Варить борщ смачний , духм яний

Не відтягнеш і за вуха?

Хто цей майстер? Звісно.,кухар!

Кіт Василь

Кіт Василь варив кисіль.

Зайчик Степанчик

Наливав у жбаник

А лисичка-тітка

Роздавала діткам

Окрайчик

Мама з полечка прийшла

І гостинець принесла

В полі зайчик-чеберяйчик,

Нам окрайчик передав,

Хто до крихти з їсть окрайчик,

Буде бігать ,наче, зайчик

Тема: Меблі

1. Розглянути разом з дитиною картинки меблів, що призначені для спальні, вітальні,кухні,кабінету. Ознайомити її з назвами предметів меблів. Пояснити дітям,що все це можна назвати одним словом «меблі»

2. Звернути увагу на те,з яких частин складається кожен предмет. Попросити показати ніжки,сидіння,підлокітники,ручки,дверцята,спинки,ящики,стільниці,полички.

3. Розглянути загальні ознаки(колір,форму),матеріал,з якого виготовлені меблі.

4. Пояснити призначення меблів різних видів(стіл-круглий,овальний,квадратний,кухонний,письмовий,журнальний;шафа-книжкова,для одягу,для посуду; великі та маленькі табурети,стільці)

5. Попросити дитину дати відповіді на запитання

- Навіщо потрібні меблі?

- Які меблі потрібні для спальні,вітальні кухні,кабінету?

- Скільки ніжок у стола?

- Чим відрізняється стільчик від табурета?

6. Розповісти дітям про те хто ремонтує і виготовляє меблі?

7. Якщо є можливість ,то відвідати магазин меблів

8. Загадки

  • На чотирьох ногах стою,
    Та ходити не вмію.
    Коли ти стомишся гуляти,
    Лягай на мене спочивати(ліжко)
  • У нього є чотири ніжки,
    Та ходить не вміє пішки,
    Підставляє без зупину
    Всім свою надійну спину.
  • Як натомишся ти дуже
    То присядь на нього друже (стільчик)
  • Не звір, а з ногами,
    Не птах, а з пір´ям
    Не людина, а в одязі.(Ліжко, подушка,постіль)
  • У кожного в домі така дивина,
    Братів аж чотири, а шапка одна.( стіл)
  • В ній посуд весь стоїть завжди,
    І бруду не зайти туди(шафа для посуду)
  • Вона велика , дерев´янна,
    В ній одяг свій я з акриваю,
    Його від пилу захищаю. (шафа для одягу)

9. Ознайомити дитину з багатозначними словами. Пояснити різницю між словами.

Ніжка у гриба – ніжка у стільчика.

10.«Дидактична гра «Скажи який, яка…?»

Добери як найбільше слів- ознак меблів.

  • Стіл (який?) – великий, прямокутний, (круглий), міцний, новий, коричневий, кухонний,(письмовий, журнальний).
  • Стільчик (який?)-м’який,великий,дитячий,зелений.
  • Шафа(яка?)-висока,міцна,коричнева,книжкова,кухонна.
  • Ліжко(яке?)- м’яке,широке,коричневе
  • Диван (який?)- м’який,великий,широкий,рожевий
  • Крісло(яке?)- м’яке,широке, велике,зелене.
  • Полиця(яка?)-довга,міцна,коричнева,книжкова

11. Дидактична гра « Що для чого потрібно?»

- На чому сидять?( сидять на стільці( на табуреті,у кріслі,на дивані)

- На чому сплять?( Сплять на ліжку( на дивані))

- За чим сидять? (сидять за столом)

- Куди складають посуд?(посуд складають у шафу для посуду)

-Де висить одяг?( одяг висить у шафі для одягу)

-Де стоять книжки?( книжки стоять на книжковій полиці)

12 Дидактична гра « Із чого-який??»

Закінчи речення.

  • Шафа(полиця,стінка) із дерева. Вона(яка?)…(деревяна)
  • Стіл із дерева…пластмаси. Він (який?)…(пластмасовий)
  • Диван із шкіри. Він (який?)…(шкіряний)
  • Ніжки табуретки з металу. Вони (які?)…(металеві)
  • Дверцята шафи зі скла. Вони(які?)…(скляні)
  • Ручки на дверцятах із пластмаси. Вони (які?)…(пластмасові)
  • Стільниця стола з дерева. Вона(яка?)…(деревяна)
  • Оббивка на кріслі зі шкіри. Вон (яка?)…(шкіряна)

13. Дидактична гра « Великий – малий»

  • Шафа- шафочка, стілець- стільчик,стіл-…, крісло-…, ліжко-…, диван-.., полиця-…, табурет-…

14. Дидактична гра « Скажи одним словом»

Закінчи речення.

  • Стіл для газет і журналів називається журнальним
  • Стіл, за яким обідають називається…
  • Стіл, за яким пишуть називається…
  • Стіл, для комп ‘ютера називається…
  • Полиця для книг називається…
  • Шафа для книг називається…

15 Дидактична гра « Магазин меблів»

Уяви, що ти завітав до магазину меблів. Порахуй( запиши в кружки або відзнач крапками кількість) і назви меблі, що продаються в магазині. Склади речення.

У магазині продається один кухонний стіл( два зелених крісла, один письмовий стіл, одна велика шафа для одягу, одна висока книжкова шафа, один дерев яний комп ютнрний стіл)

16.Дидактична гра « Скажи напваки»

Закінчи речення.

  • Шафа висока, а тумбочка…
  • Шафа велика, а полиця…
  • Диван м який, а табурет…
  • Крісло м яке, а стіл…

17.Пальчикова гімнастика « Меблі в квартирі»

Раз,два, три, чотири- ( стискають та розтискають пальці рук)

Багато меблі є в квартирі!

Сорочку у шафу повісили (« вішають» сорочку)

Чашку у сервант поставили. ( « ставлять» чашку)

Щоб спочили наші ніжки……….( кулачок притискають

На стільці посидим трішки………до долоні – «стільчики»)

А коли ми міцно спали,

То на ліжечку лежали …………( руки- під щічку)

Потім разом із котом

Ми сиділи за столом………………(поклали руки на стіл)

Чай смачний з варенням пили ( « п ють чай»)

Багато меблів є в квартирі ( Розводять руки у сторони)

18 .Дидактична гра « Один багато»

Тетянка та Іванко малювали меблі.Тетянка малювала по одному предмету, а Іванко – багато. Назви, хто,що намалював. (Тетянка намалювала стілець, Іванко намалював стільці

19. Дидактична гра « Чий стілець(стіл),чия шафа, чиє крісло, чиї меблі?

  • Чий стілець(стіл?) (Тетянчин стілець(стіл), Іванків стілець,( стіл)
  • Чия шафа? (Тетянчина шафа, Іванкова шафа)
  • Чиє крісло?( Тетянчине крісло, Іванкове крісло)
  • Чиї меблі? (Тетянчині меблі, Іванкові меблі)

20. Розглянь картинку , знайди і назви всі меблі. Розкажи, де знаходиться портфель,м яч, книжка, телефон, чашка, машинка,дзиґа. Склади речення за зразком.

Книжка лежить на столі( на…, над…, під…, за…, в…, біля…)

21 Дидактична вправа « Яка картинка зайва?»

Знайди і покажи зайву картинку. Поясни , чому вона зайва.

22. Дидактична гра « Назви дії»

Закінчи речення( добери і назви якнайбільше слів- дій)

  • Купуючи в магазині меблі, покупці(що роблять?)..
  • Перевозячи меблі з магазина додому, покупці(що роблять?)..
  • Удома люди меблі(що роблять?)..
  • За меблями люди доглядають таким чином: (що роблять?)..

23. Дидактична вправа « Четвертий зайвий»

Послухай слова. Визнач зайве слово і поясни чому воно зайве.

  • Шафа, стілець, ліжко,чайник.
  • Меблі миють, готують,купують, складають
  • Меблі чистять, віджимають,противають,ремонтують.

24. Склади розповідь про меблі за наочним планом ( меблі за вибором дитини)

  • Назва
  • Колір
  • Розмір
  • На дотик?
  • З чого виготовлено?
  • Як використовується?

25. Дидактична гра « Подивися і назви»

Подивися уважно малюнок. Назви зображені предмети, якими користується столяр,виготовляючи та ремонтуючи меблі. Визнач,які предмети є зайвими. Чому?

26. Дидактична гра « Послухай і перекажи, склади свою розповідь»

Послухай уважно розповідь. Перекажи її за картинками.

Одного разу,коли мами не було вдома,маленький Сашко взяв ножик і вирізав на столі сонечко. Потім він дістав фарби і розфарбував сонечко в жовтий колір. Мама повернулася і відразу ж помітила зіпсовану стільницю стола. Вона насварила Сашка та пояснила йому, що з меблями слід поводитися охайно і бережливо, тоді вони служитимуть довго.

Наступного дня мама з Сашком відвезли стіл до майстерні. У майстерні хлопчик із цікавістю спостерігав, як столяр вирізав і прикріпив нову стільницю. Коли мама із сином привезли стіл додому, То Сашко пообіцяв, що більше ніколи не псуватиме меблі.

Дай відповідь на запитання.

Що скоїв Сашко ,коли мами не було вдома?

Що зробила мама ,дізнавшись про шкоду?

Куди мама з хлопчиком відвезли стіл?

Що зробив столяр?

Що пообіцяв хлопчик мамі?

27. Вірші для заучування

Наша хата

Я люблю свою хату,

І подвір я, і садок,

Де так сонця багато,

І в спеку холодок.

Все для мене тут рідне -

Стіни білі,як сніг,

І віконце привітне,І дубовий поріг.

І ряденця строкаті,

Й рушники на стіні,

Навіть дим в нашій хаті

Рідно пахне мені.

Тема: Інструменти

1. Розглянути разом з дитиною картинки . Ознайомити її з назвами інструментів. Пояснити дітям,що все це можна назвати одним словом «інструменти»

2. Розповісти малечі, що люди різних професій використовують різні за призначенням інструменти.

3. Звернути увагу на частини, з яких складається кожен інструмент: ручка або ручки, держак, топорище, струни ,мотузка, лезо.

4. Розглянути загальні ознаки інструментів: колір, якість, матеріал,з якого вони виготовлені та їх призначення

5. Відвідати разом з дитиною магазин продажу різних інструментів.

6. Розповісти про професії людей, які використовують у своїй роботі інструменти

7. Загадки

  • Маленька,гостренька,
    Всім потрібна.
    Усіх обшиваю,
    Сама одягу не маю( голка)
  • Два кільця,два кінця, а посередині цвяшок(ножиці)
  • Зуби є ,рота немає(пилка)
  • Маю ручку та залізні зуби,
    Ні одного листочка на доріжці не забуду(граблі)
  • Ой же гарно вона грає,
    Кожне слово промовляє
    Має лише три струни
    Та співочі всі вони
    Запитаймо у Всезнайка...
    Що це ?..мабуть…(балалайка)
  • Можу голосно і тихо
    Я заграти для малят.
    Ти трусни мене легенько –
    Бубонці враз задзвенять.(бубон)
  • Між двома дубами
    Зав язло порося зубами(сокира)
  • Залізний ніс, дерев яний хвіст(молоток)
  • Як до рук її візьмеш
    І міхами розведеш,
    Ще й натиснеш ґудзики,
    Линуть звуки музики.
    Ось послухай трошки…
    Хто співа? (гармошка)
  • Сам пустий, голос густий
    Дріб вибиває,дітей збирає(барабан)
  • Я землю копала – і не зморилась,
    А той, хто мною копав, піт витирав(лопата)

8. Дидактична гра « Великий маленький»

Інструменти бувають різними за розміром - великими і маленькими. Тому називають їх по-різному.

Назви інструменти за зразком: лопата-лопатка.

Молоток -…, сокира -…, труба -.., гармошка -…,скрипка -…, граблі -…,рубанок -…,викрутка -…, ніж -.., ножиці -…

9. Дидактична гра « Мій, моя,мої»

Уяви,що це твої інструменти. Склади речення « Мій молоток»

Сокира -…, труба -…, гармошка -…, рубанок -…,викрутка -…, ніж -.., ножиці -…, скрипка -…, граблі -…

10. Дидактична гра « Добери слова-дії»

Назви якнайбільше слів-дій за зразком.

Пилкою(що роблять?)- пиляють, відпилюють,розпилюють.

Викруткою(що роблять?)-…

Косою(що роблять?)-…

Граблями(що роблять?)-…

Рубанком(що роблять?)-…

Лопатою(що роблять?)-…

Сокирою(що роблять?)-…

Молотком(що роблять?)-…

Обценьками(що роблять?)-…

11. Дидактична гра « Допоможи Незнайкові роздати інструменти»

Кухареві-ніж, перукареві -…, теслареві -.., трубачеві -.., чоботареві -…, дідусеві -…

12. Дидактична гра « Хто на чому грає»

Музиканти грають на музичних інструментах. Склади речення за зразком.

Ведмежа грає на гармошці( коник- стрибунець -…, лисичка -…, зайчик -…,жабеня -.., трубач -…

13. Дидактична гра « Порахуємо інструменти»

Порахуй скільки інструментів на полиці у магазині(запиши у кружки або познач крапками). Склади речення за зразком.

На полиці лежать одні граблі(чотири сокири,дві лопати,три молотки,двоє ножиць,одні обценьки, одна пилка)

14. Дидактична гра « Скажи навпаки»

Закінчи речення.

  • Голка маленька,а сокира…(велика)
  • Рубанок дерев яний,а ножиці…(металеві)
  • Шило довге,а голка…(коротка)
  • Молотком цвяхи забивають,а обценьками…(витягають)

15. Дидактична гра « Добери пару»

Добери пару до кожного інструмента. Поясни свій вибір.

16. Пальчикова гімнастика « Працьовиті пальці»

Зустрілись пальці у майстерні: (показують розкриті долоньки)

Великий,вказівний,середній, (показують всі пальці по черзі)

Мезинець,безіменний палець (стискання та роз тискання

І взялися всі до праці кістей рук)

Вони писали,малювали, (імітують рухи: пишуть,малюють

Вони лялькам кофти в язали в яжуть, шиють,ріжуть,ліплять)

Шили,різали,ліпили

І гарний настрій всім створили ( Піднімають великий палець угору)

17. Дидактична гра « Що без чого»

Уважно розглянь інструменти. Склади речення за зразком

  • Барабан без паличок.
  • Гармошка без…(кнопочок)
  • Ніж без(леза)
  • Ножиці без(кілець)

18. Склади розповідь про будь-який інструмент(за наочним планом)

  • Назва
  • Колір
  • Розмір
  • З яких частин складається?
  • Яким є на дотик?
  • З якого матеріалу виготовлений?
  • Хто який інструмент використовує і для чого?

19.Розглянь картинки. Склади за ними розповідь.

20.Вірші для заучування

Помічники

Є у нас помічники,

Всім поможуть залюбки -

Це мітла,граблі,лопата,

Сапка й ножиці малята!

Гарний день,мітлу візьму я

І старанно попрацюю

Підмету в садку доріжку

Ще й майданчик трішки

Музикант

Так він грає,аж злітає

В небеса душа твоя.

Звуки дивні і чарівні

Скрипка ніжно вимовля

Столярики -молодці

Столярики –молодці

Тешуть столик і стільці.

Молотком по долоті,

Летять тріски золоті.

Пилочками чики-чики,

Молоточком туки-туки

В нас до праці здатні руки

Ми лопату беремо-

І копати ідемо,

Влаштувати гарну грядку

Допоможе нам лопатка

Я садочок свій люблю

Всі дерева побілю

Мені щіточка поможе,-

Це вона,звичайно зможе.

Тема: Побутові прилади

1. Розглянути разом з дитиною картинки . Назвати зображені предмети. Пояснити дітям,що все це можна назвати одним словом «побутові прилади»

2. Звернути увагу малечі на частини, з яких складається кожний побутовий прилад: ручка,шнур,виделка,дверці,екран,кнопки,лампочка,щітка…

3. Розповісти їй,як люди використовують кожен побутовий прилад у хатньому господарстві.

4. Розглянути з дитиною загальні ознаки: колір,якість,форма,матеріал,з якого виготовлені побутові прилади

5. Відвідати із нею магазин із продажу побутових приладів

6. Загадки

  • Є у нас в квартирі робот.
    У нього великий хобот
    Любить робот чистоту
    І гуде як лайнер «ТУ»(пилосос)
  • Чудо-ящик є в нас дома,
    Добре він усім знайомий.
    Як ввімкну - дивлюсь кіно
    І мультфільми заодно.
    Все покаже на екрані:
    Б ються півні,скачуть лані,
    Як дивитись все підряд,
    Дуже очі заболять.
    Відгадайте, діти, що це?(телевізор)
  • Ось білизна забруднилась,
    Пляма на сорочці,
    Треба випрати штанці
    І сину ,і дочці.
    Як багато тут прання,
    Мамі буде мало дня.
    Щоб не гнула мама спину,
    Пральну ввімкнемо …(машину)
  • В полотняній сорочці
    По річці простирадлі
    Пароплав пливе навгад-
    То вперед, то назад,
    А за ними глядь сама-
    Ані зморщечки нема(електропраска)
  • Ніг немає, а ходжу.
    Рота немає, а скажу:
    Коли лягати спати,
    А коли вже час ставати(годинник)
  • В нього око скляне,
    Він мені підморгне,
    І за мить уже готовий
    Мій портрет кольоровий(фотоапарат)
  • Є у мене вірний друг,
    Має він чудовий слух.
    І говорить голосами
    Друзів тата й мами.
    Як же звати мого дрyга?
    -Всім відомо це папуга!
    -Помиляєшся, Антон,
    Зветься друг мій …(телефон)
  • Диво-кухар на вогні
    Нам готує відбивні.
    Зварить юшку, і за мить
    Молоко закип ятить.
    Славний кухар –чарівник
    Мамі помагати звик.
    Така різна смакота
    А готує її(газ плита)
  • Він так морозить, так старається,
    Що сам від холоду здригається.
    І ховає справжню зиму
    За надійними дверима( холодильник)
  • Сяє груша ця ,як сонце,
    Має вуса й шапочку.
    Відгадайте,діти ,що це?
    Електрична…( лампочка)

7. Дидактична гра « Скажи який,яка,яке,які?»

Добери якнайбільше ознак до слів.

Зразок. Плита ( яка?) – велика,прямокутна,біла,газова,(електрична)

Праска (яка?)- …,телевізор(який?)-…, пилосос(який?)-…, лампа(яка?)-…,годинник(який?)-…, холодильник(який?)-…,пральна машина(яка?0-…, телефон(який?)-…,магнітофон(яки?)-…,фотоапарат(який?)-.., електричний чайник(який?)-…

8. Дидактична гра « Скажи навпаки»

Закінчи речення.

  • Холодильник холодить,а плита…(гріє)
  • Магнітофон слухаємо, а телевізор…(Дивимося)
  • Пилосос пил збирає,а віник…(підмітає)

9. Дидактична гра « Скажи навпаки»

Закінчи речення за зразком.

  • Якщо магнітофон із пластмаси,то він пластмасовий.
  • Якщо холодильник із металу то він…
  • Якщо лампа із скла,то вона…
  • Якщо труба пилососа із гуми,то вона…

10. Дидактична гра « Чим і що я роблю»

Добери і назви слова-дії.

Пилососом я ( що роблю?)- збираю пил.

Праскою я (що роблю?0-прасую речі.

Пральною машиною я ( що роблю?)- перу речі.

Електричним чайником я (що роблю?)- нагріваю воду.

По телевізору я (що роблю?)- переглядаю мультфільми.

У холодильнику я (що роблю?)- зберігаю продукти.

11. Дидактична гра « Один - багато»

Тетянко та Іванко намалювали побутові прилади. Тетянка - один предмет. Іванко - багато.

Склади речення за зразком.

Тетянка намалювала мікрохвильову пічку.

загрузка...
 

Вгору