Ігри з предметами з оточення. Ігри з дрібними іграшками. Шнурівки
Ігри з предметами з оточення.
Нас оточує безліч предметів, яі допомагають розвивати дрібну моторику рук. Огляніться навколо себе і вам стануть у пригоді :
- різноманітні крупи,
- ґудзики;
- решітка для мийки,
- пельменниця,
- пробки від пластикових пляшок,
- прищепки,
- мотузки,
- горіхи та шишки,
- намисто,
- сірники,
- тісто,
- та багато інших предметів, які ви знайтете у своїй оселі .
Методика проведення гор:
- Відшукайте предмети в оточені, запропонуйте їх дитині.
- Розгляньте з дитиною предмети, розкажіть як ними можна погратися.
- Покажіть спосіб виконання завдання.
- Запропонуйте дитині погратися.
Зразки ігрових завдань:
- «Художники». Візьміть яскраву тацю. Тонким рівномірним шаром розсипте по ній дрібну крупу. Запропонуйте дитині провести лінію – «доріжку», намалювати щось ще – «парканчик», «дощик», «хвилі», тощо.
- «Ґудзикова мозаїка». Підберіть ґудзики різного розміру і кольору. Запропонуйте дитині викласти малюнок – спочатку за зразком, потім самостійно – «квіточка», «метелик», «сніговик», тощо.
- «Крокують наші пальчики». Візьміть решітку для мийки. Запропонуйте дитині вказівним і середнім пальцями, як ніжками,прокрокувати по клітинках. «Ходити» можна спочатку однією рукою, потім іншою, потім двома руками разом.
- «Бджілки». Візьміть пельменницю. Поясніть дитині, що її поверхня схожа на бджолині соти. Запропонуйте зробити з вказівного і середнього пальчиків бджілку, що літає над сотами та опускається в них.
- «Місимо тісто». Насипте в миску гороху або квасолі. Запропонуйте дитині опустити руки в миску і зобразити, що вона місить тісто.
- «Попилюшка». Змішайте разом різні предмети (горох і квасоля, великі і маленькі ґудзики, сині та червоні пробки з пластикових пляшок). Запропонуйте дитині розкласти предмети за певною ознакою.
«Лижники». Дві пробки від пластикових пляшок покладіть на столі різьбою доверху. Це – «лижі». Запропонуйте дитині вказівний і середній палець вставити в них, як ноги, рухатися на лижах.
Ми їдемо на лижах, ми летимо з гори,
Ми любимо забави холодної зими.
Ігри з дрібними іграшками. Шнурівки.
В наш час в мережі торгівлі дитячими іграшками з’явилося досить багато різноманітних ігор та іграшок, які сприяють розумовому розвитку дітей та розвивають їх дрібну моторику. Ці іграшки досить яскаві і тому є цікавими для дітей. Їх можна викоритовувати під час організації роботи по розвитку дрібної моторики у дошкільників.
Методика організації ігор:
- Запропонуйте іграшку дитині.
- Розгляньте її з дитиною , розкажіть як нею можна погратися.
- Покажіть спосіб виконання завдання.
- Запропонуйте дитині погратися.
Зразки ігрових завдань:
- Складання мотрійок та башточок.
- Конструювання із кубиків будиночків, башточок і т.д., спочатку за зразком, потім по пам´яті і довільно.
- Розбирання і збирання розбірних іграшок (мотрійок, пірамідок, чашечок, кубиків).
- Складання предметних розрізних картинок. Спочатку даються картинки, розрізані на 2 частини, потім на 3 і на 4.Спочатку складають за зразком, далі-по пам´яті.
- Складання із паличок, сірників геометричних фігур, зображень, букв.
- Обведення контурів предметних зображень.
- Розмальовування контурних зображень предметів кольоровими олівцями.
- Вирізування кольорових смужок, фігурок по контурам.
- Намотування ниток на катушку, клубок.
- Розстібання гудзиків, зашнуровування.
- Робота з пластиліном(скочування кульок, жгутиків, розплющування кульок, жгутиків у пляцики, самостійна творчість дітей.)
- Робота з мозаїкою.
Шнурівки різної складності(від простого протянування шнурочка в отвори на малюнках до пришнуровування багатьох деталей до зображення)
Пірамідки (класичні та логічні)
Логічні куби ( пластмасові та дерев´яні з фігурками різної форми та кольору)
Іграшки-мотрійки ( кожна така іграшка вміщує персонажів різних казок)
Паззли ( дерев´яні та картонні, для найменших діточок та для старших дітей)
Рамки-вкладки
Набори для творчості ( царапки, пальчикові фарби, набори для створення гіпсових барел´єфів, які потім треба розфарбувати)
Конструктори (м´які, дерев´яні, металеві)
Мозаїка