Вправи та ігри для розвитку координації мови та рухів

С.П. Гандзюк

Весела логоритміка


Не зівай

Мета:  Розвиток уваги, ритмічної мови та координації рухів.

Опис гри

 Діти йдуть по колу і промовляють вірш:

Колом ходимо за руки,                                                                                    

Тільки треба не зівати.                                                                                                               

Та повторюй усі рухи,

Ті, що нам покаже Ната.

«Ната» стоїть у центрі кола і, коли діти зупиняються і повертаються-до неї обличчям, починає показувати які-небудь рухи, наприклад, спортивні або ритмічні рухи для створювання ігрової ситуації (восени — імітація розвантажування машини з овочами, згрібання листя, зби­рання" яблук). Після кількох показаних рухів «Ната» переобирається, і малята знову йдуть по колу

 

Марш парами                                                                                                                                          

Мета Розвиток орієнтування у просторі, ритмічної ходьби разом з ритмічною мовою, уваги.

Опис гри

На 4 такти маршу І. Берковича діти врозтіч ходять по кімнат  та промовляють:

   По кімнаті ми пішли,

   Друзів ми собі знайшли.

                    На наступні 4 такти вони знаходять собі пару та йдуть парами по колу. Мелодія трохи змінюється. Діти це чують, і на наступні 4 такти ідуть по колу парами та промовляють:Добре вдвох нам крокувати, Пісню голосно співати. На закінчення маршу вони крокують та співають: ля-ля-ля.

 

Біг – марш

Мета:  Розвиток координації рухів разом з ритмічною мовою

Опис гри

Діти стоять у шпі та роблять рухи, супроводжуючи їх словами:

                                            Руки вгору підіймаєм,        

                                            Потім вниз їх опускаєм

Далі швидко труть, промовляючи:

Почнемо по колу біг»

Ось робота і для ніг.

Музика скінчилась, діти присіли і говорять

Швидко бігли ваші ніжки,

Притомились, сіли трішки.

Відпочили, нові стали

 І вперед покрокували

1 знову під марш  марширують по колу. Стор. 77 нотного матеріалу.

 

Маленький – великий

Мета: розвиток координації  рухів, ритмічної мови.

Опис гри

Діти ходять по копу спочатку під тиху маршову музику на півпалвцях, потім під гучний  марш — на п'ятах і промовляють:

Відпочити хоче мати,

На канапі мить поспати,

 Я навшпиньках тут ходжу,

 Я її не розбуджу.

Тук-тук-тук, тук тук-тук.

 Моїх п'яток чути стук.

Мої п'яточки ідуть

І до матінки ведуть.

 

Вправа на рівновагу

Мета: Розвиток координації рухів і мови.

Опис гри

Діти стоять у колі на одній-нозі, друга трохи відведена назад і промовляють:

                                              Дуже важко так стояти,

                                              Руки вбоки нам держати,

                                              Не валишсь, не хитатись,

                                              На одній нозі триматись.

Вправа повторюється зі зміною ніг.

 

Чайка

Мета: Розвиток координації рухів і мови

Опис гри

В ігровій ситуації «На болоті» діти стоять на одній нозі, підібравши другу під себе, руки тримають вбоки та промовляють:

На одній стою нозі

На болоті, у грязі.

 

Крокова вправа

Мета: Розвиток м'язів рук, ніг, тулуба, координації слів та рухів

Опис гри

Діти, розподіляються на дві групи. Одна група під марш, виконує рухи відповідно до тексту (руки тримає вбоки), друга промовляє вірш:

На носочки піднімайся,

Присідай та випрямляйся.                                                                                                                           

Ноги вбоки, ноги вкупі,

Опускай донизу руки.

Потім групи дітей міняються ролями, Діти стоять у колі. У центрі лежать прапорці по кількості дітей. По черзі кожна дитина стрибає на одній нозі до прапорця, піднімає його і на другій нозі стрибає на місце. Всі промовляють вірш та плещуть у долоні:

Плиг-скок, плиг-скок,

 Ось і мій прапорець.

 Плиг-скок, цлиг-скок,

Вже стрибкам моїм кінець.

Коли всі діти піднімуть прапорці, вони марширують під музику по кімнаті.

Цю ж вправу можна проводити восени на прогулянці. Тоді вірш звучатиме так:.!

Плиг-скок, плиг-скок,

Ось мій листок.

 Плиг-скок, плиг-скок,

Ось мій листок.

 

 

Зарядка

Мета: Розвиток м'язів ніг, координації слів та рухів.

Опис гри

                    Діти розподіляються на дві групи. Одна група під марш нешвидко бігає по колу петлясто , друга — промовляє вірш та плеще у долоні

Раз – два, раз - два

Замигтіли п'ятки,                                                           

Як чудово босоніж

Бігать в час зарядки.

Раз, два, раз, два,

Замигтіли п'ятки

Потім групи дітей міняються

 

Вправ для м’язів рук

Мета: Розвиток м'язів рук, координації слів та рухів.

Опис гри

Під марш М. Раухвергера діти промовляють вірш, виконуючи рухи

Руки в сторони ведем,

Кулачки ми стиснем,

Потім їх відпустим

ї на пояс покладем.

Руки вгору поведем,

Кулачки ми стиснем,

 Потім їх відпустим

І на пояс покладем.

Руки вниз ми поведем,

Кулачки ми стиснем;

Потім їх відпустим

І на пояс покладем.

 

 

Хлоп-топ

Мета: Розвиток координації ритмічних слів та рухів.

Опис гри

Діти стоять у колі і лід марш роблять рухи, які промовляють у віршику

 Довго грали, притомились,

Друг на дружку подивились,

Ручками хлоп- хлоп,

Ніжками топ топ.

 

 

Голка

Мета: Розвиток координації ритмічних слів та рухів руки.

Опис гри

Дівчатка імітують шиття голкою вручну, при цьому промовляючи вірш, ритмічно кожним стібком:

Голка, голка, швидко ший,

 Все, що треба нам, — поший.

Пальця мого не коли,

Саморобку нам  зроби.

 

Лист

Мета: Розвиток рухливості кисті руки; координації слів та рухів.

Опис гри

Діти сидять за столиками та імітують  написання листа, при цьому ритмічно промовляючи.

Я пишу  тобі листа,

Як проводила свята.                                        

Букви всі охайні

В маленької Тані.

 

Прачки

Мета: Розвиток координації ритмічних слів та рухів.

Опис гри

Діти стоять у колі та роблять рухи відповідно до тексту вірша.

Після слів «Танцювати нам охота» танцюють польку.

Мамі ми допомагали,

Всю білизну їй попрали.

Терли, терли ми помалу,

 От як ми допомагали.

 Ось скінчилася робота,

Танцювати нам охота.

Мамі знов допомагали,

 Всю білизну прасували,

 Прасували, прасували,

 На місця все поскладали

З приблизними конспектами логоритмічних занять,

які пропонує автор, можна ознайомитись тут.

загрузка...
 

Вгору