Тема: Прийменник В(У)

Добриніна С.М.


Огляд методики з теми

Мета: сформувати уявлення про прийменник як окреме слово.

Навчальна: учити дітей визначати просторове розтащування предметів за допомогою прийменника В(У), а також сприймати, виділяти і вживати цей прийменник у словосполученнях, реченнях.

Розвиваюча: розвивати психологічний базис мовленя (логічне мислення, зорову й слухову пам´ять, спостережливість).

Корекційна: удосконалювати навички чітких артикуляційних рухів при повноцінній вимові свистячих звуків, фонематичних процесів шляхом проведення д/ігор.

Обладнання: Кулька на ниточці, сюжетні малюнки, мовленнєві ігри "Хто де?", "Що в чому?", д/гра "Вибери слово".

Хід заняття.

І. Орг. момент.

Д/гра "Що в чому?" на розвиток логічного мислення.

Логопед: Діти, давайте повторимо скоромовку на звук "с".

Діти: - Спить старий вусатий сом. Сниться сому сьомий сон.

Сонце пестить поплавок, сом сопе на весь ставок.,

Логопед: Добре! А зараз я вам пропоную, придумати речення про те, що може бути в короюці, каструлі, склянці, холодильнику, шафі.

Діти:

- В коробці - олівці,

- В каструлі - суп,

- В склянці - вода (чай),

- В шафі - одяг,

- В холодильнику - продукти.

Логопед: Так діти, ви правильно розумієте, що в чому знаходиться. Кожен предмет має певне місце.

ІІ. Оголошення теми заняття.

1. А зараз ми з вами пограємо в гру "Де кулька", але ми не просто пограємося, а навчимося вірно говорити де вона знаходиться.

Логопед по черзі опускає кульку на ниточці у банку, пляшку, склянку. Де кулька?

Діти:

- Кулька у банці.

- Кулька у пляшці.

- Кулька у склянці.

Логопед: Діти, назвіть спільне слово у всіх цих ресенях.

Так, коли ми ховаємо предмет у середину, з´являється маленьке слово "у" яке допомагає нам зрозуміти розташування предмета, речей у просторі.

2. Продовжуємо з вами грати. Д/гра "Вибери слово"

Перед вами лежать картки.

(Логопед показує малюнок - сіль. Діти називають його)

- А зараз, виберіть з тих карток, що є перед вами ті назви їжі, в які кладуть сіль.

Діти:

- Сіль кладуть в суп.

- Сіль кладуть в кашу.

- Сіль кладуть в голубці. (Логопед показує малюнок - цукор.)

- Тепер виберіть ті назви їжі, в які кладуть цукор. Діти:

- Цукор кладуть у компот.

- Цукор кладуть у кисіль.

- Цукор кладуть у варення.

Логопед: Так, ви добре справились з цим завданням.

3. Тепер давайте розглянемо малюнки, складемо за ними речення, і дамо відповіді на запитання

- Де вчаться діти? (Діти вчаться в школі).

- Де живуть бджоли? (У вулику)

- Де спить ведмідь взимку? (В берлозі).

Запишіть відповіді в зошити, підкресліть маленькі слова. Ці маленькі слова мають назву - прийменники. Логопед:

- Діти, як пишуться маленькі слова В.У з іншими словами?

- Окремо.

- Так, маоенькі слова пишуться окремо від інших.

4. Фізхвилинка.

Вранці діти в ліс пішли, (крокують) В лісі жолуді знайшли, (присідають) Нахилялися, збирали (нахили вперед) Дружно в кошики складали.

5. Робота з текстом "Весна"

Прийшла весна. У лісі зацвів ряст. В гайок прилетіли шпаки. Зеленіє молода травичка. В полях почалася весняна сівба. Рівними рядами лягає у ліллю насіння. Запитання.

  1. Яка пора року описана?
  2. Хто прилетів у гайок?
  3. Де почалася сівба?

Знайдіть і проситайте речення з прийменником. Діти:

- У лісі зацвів ряст.

- В гайок прилетіли шпаки.

- В полях почалася сівба.

- Рівними рядами лягає у ріллю насіння. Логопед:

- Як пишуться маленькі слова з інщими?

- Окремо.

6. Мовленнєва гра "Хто де?" - на узгодження прийменника з іменником. Показуємо малюнки.

Логопед: - Діти, вірно назвіть де знаходиться собачка, рибка, синичка. Діти:

- Собачка в будці.

- Рибка в річці (акваріумі).

- Синичка в клітці.

Логопед: - Яке маленьке слово допомогло вам скласти речення?

Діти: - Маленьке слово В(У).

Логопед: Як воно пишеться з іншими словами?

Діти: Окремо.

III. Підсумок заняття.

Логопед: - Що ми з вами сьогодні робили на уроці? Діти:

- Гралися, складали речення, писали в зошитах, розглядали малюнки.

- З якими маленькими словами ми познайомились?

- В, У.

- Для чого вони потрібні нам?

- Вони допомагають зв´язати слова в реченні, зрозуміти розташування речей у просторі.

- Так. Ви вчилися вірно, гарно розмовляти, читати, давати відповіді на запитання. Бо всі, діти повинні знати свою мову, любити її і поважати.

загрузка...
 

Вгору