Заняття 11. Диференціація понять «глухий - дзвінкий» приголосні звуки. Лексична тема "Охорона природи". Речення: підмет, присудок, прямий додаток, непрямий додаток у давальному відмінку

Т. Ярош


Мета: вчити дітей диференціювати дзвінкі і глухі приголосні, правильно позначати їх на письмі; розвивати фонематичне сприймання; закріпити навички звуко-буквеного аналізу, збагачувати словниковий запас; учити будувати речення та поширювати їх.

Обладнання: сюжетні малюнки “Підгодовування птахів і тварин узимку”, таблиця букв, що позначають глухі і дзвінкі приголосні звуки, індивідуальні картки.

Хід заняття

І. Організація дітей до заняття

ІІ. Розвиток фонематичних процесів

Учні виділяють слово із заданим звуком:

[а]   - зима, кити, Андрій, вузлик, рука, кавун, дорога;

[м] - майка, дощі, сом, лава, фара, комар, слива, криголам.

ІІІ. Диференціація понять «глухий - дзвінкий» приголосні звуки

1.     Демонстрування таблиці букв, що позначають глухі і дзвінкі приголосні звуки. Бесіда про утворення дзвінких і глухих при голосних звуків.

Глухі звуки творяться лише одним шумом, голосові зв’язки дрижать. Дзвінкі - творяться за участю голосу і шуму; голосові зв’язки дрижать.

2.     Запис із таблиці в зошити букв, що позначають парні глухі та дзвінкі приголосні: п - б, т - д, с - з, ш-ж, х - г, к - ґ, ч - дж, ц - дз.

3.     Читання складових рядів із таблиці.

Па - ба; та - да; са - за.

Ма - жа; ха - га; ка - ґа.

4.     Робота з індивідуальними картками.

На картці записане тільки перше слово з нари, друге слово утворити самостійно.

Жар - (шар); зірка - (сірка); жити - (шити).

Бити — (пити); злива - (слива); голод - (холод).

Балка - (палка); двір - (твір); ґава - (кава).

IV.    Закріплення вивченого матеріалу

1.     Робота за темою "Підгодовування птахів і тварин узимку".

2.     Складання та поширення речень.

Діти насипають зерно (кому?) (птахам).

Хлопчик приніс сіно (кому?) (оленям).

  • Запишіть речення, підкресліть букви, що позначають дзвінкі приголосні звуки.
  • Назвати пари дзвінких і глухих приголосних звуків.
  • Згадати, які приголосні звуки творяться лише одним шумом.

V.      Підбиття підсумків заняття

загрузка...
 

Вгору