Заняття 29. Вживання букв е, є після букв, що позначають тверді і м’які приголосні звуки. Речення з додатком в орудному відмінку. Антоніми. Лексична тема "Праця людей узимку"

Т. Ярош


Мета: вчити дітей позначати м’якість приголосних звуків на письмі буквою є; розвивати фонематичне сприймання; закріпити навички звуко-буквеного аналізу; вчити утворювати знахідний відмінок однини; актуалізувати знання про зиму; збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, пам’ять.

Обладнання: букви е, є, таблиця складів, таблиці із завданнями, сюжетні малюнки з лексичної теми.

Хід заняття

І. Організація дітей до заняття

ІІ. Розвиток фонематичних процесів

1.     Читання таблиці складів.

ЛЕ - ЛЄ ТЕ - ТЄ НЕ - НЄ СЕ - СЄ

  • Назвати голосний звук у цих складах — [е]. Назвати приголосні звуки - [л – л’] [т – т’], [п - п’], [с – с’]. Пояснити, що буква є позначає м’якість попереднього приголосного звука на письмі.

Учні піднімають картку з буквою е або є, почувши слова: земля, життєрадісний, Олена, вершок, взуттєвий, капелюх, миттєвий, кінець, серія, ллється, ракета, суттєвий.

2.     Добір закінчень до прикметників.

  • Дібрати закінчення, відповівши па питання яке? жовт.. курча син., море

хмарн.. небо             літа., тепло

чист.. повітря           сусідн.. село

качин.. перо             задн.. колесо

зелен., листя             середи., вікно

3.     Добір антонімів до прикметників.

Переднє - заднє, раннє - пізнє, верхнє - нижнє, перше - останнє, дальнє - ближнє, дружнє - вороже.

III.  Робота за темою"ПРАЦЯ ЛЮДЕЙ УЗИМКУ"

Розглядання серії сюжетних малюнків.

Розглянути серію сюжетних малюнків і дати відповіді на за питання:

  • Чим вкриті вулиці міста? (Вулиці міста вкриті снігом )
  • Чим прибирають сніг з вулиць? (Сніг з вулиць прибирають машинами.)
  • Що роблять люди у майстерні взимку? (Взимку люди у майстерні ремонтують трактори, сівалки.) 
  • Чим майстри ремонтують техніку? (Майстри ремонтують техніку інструментами.)

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

Диктант.

У Наталки тепле осіннє пальто. Вечірнє сонце дуже ласкаве. Зимове повітря чисте і холодне. Мама помила середнє вікно. Тато пішов у сусіднє село. Потрібно накачати заднє колесо. Учень ви конав останнє завдання.

V.    Підбиття підсумків заняття

  • Назвати слова, у яких є склад не.
загрузка...
 

Вгору