Заняття 30. Вживання букв и, і після букв, що позначають тверді і м’які приголосні звуки. Речення з додатком у родовому відмінку. Лексична тема "Корисні справи дітей узимку"

Т. Ярош


Мета: вчити дітей правильно писати слова з буквами и, і; розвивати фонематичне сприймання; закріпити навички звуко-буквеного аналізу; вчити будувати речення; актуалізувати знання учнів про зиму; збагачувати словниковий запас; розвивати пам’ять, увагу.

Обладнання: букви и, і, таблиця складів, таблиці із завданнями, сюжетні та предметні малюнки до лексичної теми.

Хід заняття

І. Організація дітей до заняття

ІІ.      Розвиток фонематичних процесів

1.     Відгадування метаграми.

З “и” - я плаваю у морі, з “і” - ловлю мишей в коморі. (Кит - кіт)

  • Порівняйте, як звучить перший звук у цих словах. (Твердо і мяко.) Отже, приголосні [к], [к’] звучать но-різному, а позначають ся однією буквою к. А на м якість і твердість приголосного вказують букви и, і.

Порівняння пар слів і запис їх. кит - кіт бик — бік дим — дім рис - ріс лис - ліс сила - сіла

ІІІ. Робота за темою "РОДОВИЙ ВІДМІНОК ОДНИНИ"

1.     Робота зі словами.

  • Вставити пропущені букви и або і.

Л..П..Т.., гр..б.., В..ДНОС..Т.., в..шн.., л..так.., стр..л.., пласт..л..н, тар.лк...

2.     Гра "Чого не стало?" з опорою на предметні малюнки.

  • Назвати останній звук у словах:

Є Немає

Зразок: свиня - свині (коси, рисі, смородини тощо).

Коса, карусель, скакалка, слива, каструля, ластівка, рись, смородина, квасоля, сковорода, склянка.

Правила гри. Логопед демонструє малюнок, а потім ховає його і запитує: “Чого не стало?”

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

1.    Запис слів із попередньої гри. Діти підкреслюють букв и, і.

2.     Робота за темою "Корисні справи дітей узимку".

  • Розглянути серію сюжетних малюнків і відповісти на запитання:

Що діти виготовили для птахів? (Діти виготовили для птахів годівнички.)

Які птахи прилетіли до годівничок? (До годівничок прилетіли горобці, снігурі і синиці.)

Що дівчинка і хлопчик насипають у годівничку? (Діти насипають крихти хліба і зерно.)

Що приготували діти для синичок? (Діти приготували сало.) Як діти допомагають звірам у лісі? (Для оленів і лосів діти привезли сіно.)

Учні записують речення.

Діти повісили годівнички для птахів.

Для синичок вони повісили сало.

Діти привезли сіно для оленів та лосів.

V.    Підбиття підсумків заняття

  • Пригадати, як люди підгодовують тварин і птахів узимку.
загрузка...
 

Вгору