Заняття 35. Вживання букв і, ь в кінці слова. Лексична тема "Звірі, птахи, риби"

Т. Ярош


Мета: вчити дітей правильно вживати букви і, ь у кінці слова після букв, що позначають м’які приголосні; закріпити знання про звірів, птахів, риб; розвивати фонематичне сприймання; за кріпити павички звуко-буквеного аналізу.

Обладнання: предметні малюнки, цифровий ряд, букви і, ь.

Хід заняття

І.     Організація дітей до заняття

ІІ.    Актуалізація опорних знань про звірів, птахів, риб

1.     Слухання вірша.

Півень, горобець, ведмідь —  

Журавель, тюлень і рись

Знак м’який в кіпці стоїть.       

М’який знак, не помились!

О.    Кононенко

  • Назвіть птахів, звірів з цього віршика. Яку букву пишемо в кінці цих слів?
  • Назвіть ще птахів, звірів, які пишуться зі ь (знаком м’якшення) у кіпці слова. (Журавель, лебідь, заєць, олень, лось, тюлень.)

2.     Демонстрування малюнків із зображенням риб.

Окунь, карась, лящ, щука, йорж, сом, судак, лосось.

Назвіть, які з них пишуться зі ь (знаком м’якшення) у кінці слова. Назвати останній звук у поданих словах.

Стілець, пальці, біль, журавлі, лебідь, вісь, ведмеді.

Поставити слова в множині.

Однина — множина Зразок: кінь - коні.

Заєць, карась, олень, окунь, лось, ведмідь, журавель, лебідь тюлень.

Зробити звуко-буквений аналіз утворених слів за цифровим рядом .        

III.  Розвиток фонематичних процесів

 Слухання віриш.

Послухайте вірш, запам’ятайте слова, в яких у кіпці є звук [і]:

Тому веселиками звуться журавлі,

Що прилітають до веселої землі.

Що теплий день приносять на крилі

І залишають в нашому селі.

Г. Паламарчук

  • Послухайте ще раз вірш, запам’ятайте слова, в яких у кінці тре ба писати знак м’якшення. На яке запитання відповідають ці слова?

(Що роблять?)

  • Запишіть слова в зошити.

Придумайте ще слова, які відповідають на запитання що роблять?

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

Диктант.

Линуть в небі журавлі, а курличуть до землі. Ходив собі журавель до бабиних конопель. Летів горобець через верхній хлівець.

Дві білі вівці живуть у хлівці. Сидить півень на криниці, спустив крильця та косиці.

V. Підбиття підсумків заняття

  • Згадати тварин та птахів, у назвах яких пишемо знак м’якшення У кінці слова.
загрузка...
 

Вгору