Заняття 39. Закріплення диференціації твердих та м’яких приголосних, позначених на письмі ь, у кінці та в середині слова. Суфіксальне словотворення. Робота над загадками. Лексична тема "Дерева"

Т. Ярош


Мета: закріпити вміння дітей розрізняти тверді та м’які приголосні звуки, що позначаються знаком м’якшення у кінці та в середині слова, вміння позначати м’якість приголосного звука у кіпці слова за допомогою знака м’якшення; продовжити вчити словотворенню, вчити відгадувати загадки; збагачувати словниковий запас.

Обладнання: цифровий ряд, предметні малюнки, індивідуальні картки, плакати із завданнями (таблиці), картки з буквами ь, індивідуальні картки.

Хід заняття

І. Організація дітей до заняття

ІІ. Розвиток фонематичних процесів

1.    Гра "Впіймай м'який приголосний звук".

Учні піднімають знак м’якшення, коли в кінці слова почують м’який приголосний звук:

Учитель, ніч, хлопець, шофер, міль, молодь, біль, м’яч, голуб, олень, заєць, кобзар, кіт, кров, мідь, учень, писар, спів, коваль, дріб.

2.     Відгадування загадок.

  • Відгадати загадки, виділити слова з м’яким приголосним звуком у кінці слова, зробити їх звуко-буквений аналіз.

Взимку сплять, літом бринять.

Над квітами літають, солодку росу збирають. (Бджоли)

По полю бродить, зерно молотить.

Жне, косить, хліба не просить. (Комбайн)

III.  Робота за темою"ДЕРЕВА"

1. Робота з малюнками.

  • Назвати дерева, зображені на малюнках: яблуня, вишня, тополя, ялина, береза, черешня.

2.     Утворення нових слів за зразком (усно).

Зразок: яблуня - яблунька.

Вишня - ..., черешня - ..., тополя - ... , ялина - ..., береза - ... .

3.     Запис речень із плаката (таблиці).

  • Запишіть речення, вставляючи знак м’якшення.

Ой, вишен..ки, черешен..ки, червонії, спілі.

Чого ж бо ви так високо виросли на гіллі?

На яблун..ках з’явилися брун..ки.

Рости, рости, тополєн..ко, все вгору та вгору.

Прикрасимо ялинон..ку кул..ками та ліхтариками.

Білая берізон..ка під моїм вікном.

Поблискуют.. черешен..ки в листі зеленен..кім,

Черешен..ки ваблят.. очі діточкам мален..ким.

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

1.     Робота з індивідуальними картками.

  • Вставити потрібні букви.

На заво.. привезли мі.., (д, дь)

У лісі зустріли., ли., і ло.. . (с, сь)

Ми поливаємо гря..ку з ре..кою. (д, дь)

О..га вишиває го..кою. (л, ль)

2.     Зорово-слуховий диктант.

Летіть, соловейки, на нашу земельку. Летіть, ластівоньки, пасти корівоньки.

V.    Підбиття підсумків заняття

  • Утворити назви дерев із пестливим значенням, у середині слова яких треба написати знак м’якшення.
загрузка...
 

Вгору