Заняття 49. Диференціація звуків [в] - [ф], [в’] - [ф’]. Лексична тема "Птахи, звірі". Робота з деформованими реченнями

Т. Ярош


Мета: вчити дітей розрізняти букви Вв - Фф на письмі та розрізняти звуки [в] – [ф] на слух; збагачувати словниковий запас; учити відновлювати деформовані речення; розвивати фонематичне сприймання, пам’ять, мислення, увагу.

Обладнання: цифровий ряд, таблиці із завданнями, гра “Зоопарк”, будиночки.

Хід заняття

І. Організація дітей до заняття

ІІ. Розвиток фонематичних процесів

Визначення місця звука [в] у словах. Визначте місце звука [в] у таких словах (за цифровим рядом). Алфавіт, вафлі, вивіска, світлофор, фестиваль, вовна, фотографувати, Фастів, автограф.

1.Відгадування загадок.

Стоїть завод у полі. Який? А це секрет.

Працюють в ньому бджоли, виготовляють мед. (Вулик)

Гру цю люблять всі на світі: і батьки, і їхні діти.

М’яч, удар... І крики: “Гол!” Пречудова гра ... (футбол).

І. Січовик

  • ·Назвіть перший звук у словах-відгадках.

Порівняйте ці звуки: [в] — приголосний, сонорний; [ф] — при голосний, глухий, губно-зубний.

2.     Розподільний диктант.

  • Записати слова у дві колонки: в - ф.

Корова, футбол, конверт, буфет, ліфт, слово, весна, фініки, правда, кефір, ножівка, графин.

III.  Робота за темою"ПТАХИ, ЗВІРІ"

1.     Списування із завданням: вставити потрібні букви в чи ф.

Ал..а..іт, а..тогра.., ,.а..лі, ,.и..іска, с..ітло..ор, перевірка, ..у..айка, ..ірьо..ка, ..отогра..у..ати, ,.ести..аль, ..о..на, ..ідеомагніто..он.

2.     Гра "Зоопарк".

Два будиночки для тварин та птахів: зі звуком [ф] та зі звуком [в]. Предметні малюнки із зображенням тварин і птахів.

- Які звірі та птахи житимуть у будиночку звука [в]? (Вовк, ведмідь, лев, верблюд, мавпа, пава, сова, журавель, пінгвін, восьминіг, удав.)

  • Які звірі та птахи житимуть у будиночку звука [ф]? (Фазан, фламінго, жирафа, дельфін, гриф, ефа-змія.)

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

Робота з деформованими реченнями.

  • Поставити слова у правильному порядку.

Це, тварина, морська, дельфін.

Рибу, рожевий, ловить, фламінго.

Горіх, мавпа, кокосовий, зірвала.

У, жирафа, живе, жаркій, Африці.

V. Підбиття підсумків заняття

  • Послухати віршики, виділити слова зі звуком [ф].

1.Фарбувала Фрося вікна, Федір їй допомагав.

А як не ставало фарби, Федір миттю наливав.

2.     Федір фрукти полюбляє, вітаміни споживає.

Чи ж поможуть вітаміни Феді вчитися відмінно?

загрузка...
 

Вгору