Заняття 69. Звуки [х], [х’] та буква х у середині слова. Утворення дієслів минулого часу доконаного виду III особи однини. Антоніми

Т. Ярош


Мета: вчити дітей писати слова з буквою х у середині слова, добирати антоніми та утворювати дієслова доконаного виду; розвивати фонематичне сприймання; закріпити навички звуко-буквеного аналізу; розвивати пам’ять, мислення, увагу; збагачувати словниковий запас.

Обладнання: цифровий ряд, малюнки-відгадки, таблиці із завдання ми, індивідуальні картки.

Хід заняття

І. Організація дітей до заняття

ІІ. Розвиток фонематичних процесів

1.     Слухання вірша.

Учні плескають у долоні, коли почують слова лі звуком [х]:

Баба Віхола, сива Віхола

На метільній метлі поїхала.

Полем їхала, в землю дихала.

Баба Віхола, сива Віхола.

Л. Костенко

2.     Словникова робота.

Пояснити значення слова ‘ віхола” (сильний вітер зі снігом), дібрати слова-синоніми (заметіль, завірюха, хуртовина, хурделиця).

3.     Визначення місця звука [х] у словах за цифровим рядом. Черепаха, шахи, сухарі, похід, комаха, стріха, тхір, брухт, пахне, панчохи, шахта, вільха, волохатий, дітлахи, схід, захід.

4.     Відгадування загадок.

Хто ходить над нами догори ногами? (Муха)

Дивний крихітний автобус По піску кудись поліз.

А він ходить так повільно Через те, що без коліс. (Черепаха)

5.     Виписування слів у дві колонки (істоти, неістоти).

Хто? Що?

Черепаха, муха, тхір, птахи, Михайло, комаха.

Сухарі, шахи, завірюха, мухомор, яхта, панчохи.

III.  Закріплення вивченого матеріалу

1.     Добір антонімів до слів.

Щастя - ... , сонячний - ... ,

Правда - ... , шумний - ... .

(Лихо, похмурий, брехня, тихий.)

2.     Утворення дієслів минулого часу доконаного виду III особи однини (таблиця).

Що робив? Що зробив?

Зразок: хилив - похилив.

Ходив, дихав, нюхав, слухав, хвалив, колихав, хлюпав.

3.     Робота з реченнями.

  • ·Закінчити речення (індивідуальні картки):

Черепаха і тхір — це ...             На вільху сіла зграя...

Михайло і Тихін - це ...             Взимку мете сильна...

(Завірюха, птахів, хлопчики, тварини.)

IV.   Підбиття підсумків заняття

  • ·Згадати істот, у назвах яких є звук [х] у середині слова.
загрузка...
 

Вгору