Заняття 81. Звуки [с], [с`] та буква Сс па початку слова. Префікс с- перед буквами к, п, т, ф, х. Спільнокореневі слова. Лексична тема "Продукти харчування"

Т. Ярош


Мета: вчити дітей писати слова із буквою Сс на початку слова; вчити префіксальному словотворенню; збагачувати словниковий за пас; розвивати фонематичне сприймання; закріпити навички звуко-буквеного аналізу; розвивати пам’ять, увагу, мислення.

Обладнання: цифровий ряд, предметні малюнки, ребуси, таблиці із завданнями.

Хід заняття

І.     Організація дітей до заняття

ІІ.    Розвиток фонематичних процесів

1.     Відгадування загадки.

Я білий, справа не важка зробить мене із молока. (Сир)

  • ·Виділіть перший звук у слові-відгадці.

2.     Характеристика звука [с]: приголосний, глухий, зубний, щілин ний, свистячий, твердий і м'який.

  • ·Які ще продукти харчування та види їжі починаються звуком [с]? (Сік, сметана, сир, сіль, сало, суп, сосиска, сирники, спагеті, соус, салат.)
  • ·На що схожа буква с?

Буква еС, буква еС...

Усміхається Олесь:

Мов півбублика смачного.

І чому це він не весь?

В. Гринько

3.     Запис назв продуктів та їжі у дві колонки [с] - [с'].

Сік, сметана, сир, сіль, сало, суп, сосиска, сирники, спагеті, соус, салат

  • ·Вставити пропущені букви.

С..ни, с..дь, с..м, с..н, е..м, С..мий, с..д, с..ди, с..ла, с..яти, с..сти, с..тий, с..но, с..вий, с..годні, с..рий, с..ній.

4.     Розгадування ребусів.

Вставити букви із дужок і утворити нові слова.

С_м (у, і, а, о); с_д (а, у); с_рники (и, і); с_ло (а, і, о)

III.  Робота за темою"СПІЛЬНОКОРЕНЕВІ СЛОВА"

Добір споріднених (спільнокореневих) слів.

Сир - сирок, сирочок, сирний, сирники.

Сіль - солити, солоний, сільничка. Сік - соки, соковитий.

Сад - садок, садівник, садити.

Сум - сумний, сумувати.

Слух - слухати, слухняний.

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

1.     Префіксальне словотворення.

Що робити? Що зробити?

Казати - сказати; писати - ... , терти - ... , тягти - ... , ходи ти — ... , хапати — ... , хилитися — ... , тиснути — ... , фотографу вати - ... .

2.     Вивчення і запне по пам'яті вірша.

Спить старий сердитий сом,

Сниться сому сьомий сон.

О.    Кононенко

V. Підбиття підсумків заняття

Згадати продукти, у назвах яких звук [с] на початку слова.

загрузка...
 

Вгору