Використання щіточкового масажу за різних вад мови та заїкання
Для усунення різних вад мови та заїкання класичний (сегментарний і точковий) логопедичний масаж має неабияке значення.
Мені ж довелося ознайомитися зі спеціальними масажними щіточками із фірми «БІОНЕТ», які я застосувала саме для масажу дітей з різними вадами мови, та заїканням. Практика моєї роботи за період 1999-2011 роки дала позитивні результати, що переконує у правильному виборі використання саме такого масажу.
Отже, пропоную апробовану технологію щіточкового масажу за різних вад мови та заїкання.
I. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРОВЕДЕННЯ МАСАЖУ
Масаж бажано проводити:
а) щоденно (у домашніх умовах обізнаними батьками);
б) на кожному логопедичному індивідуальномуабо труповому занятті (5-10 хв).
Дотримувати гігієни (щіточки з господарським милом промивати проточною водою).
II. ОСНОВНІ ПРИЙОМИ МАСАЖУ
Масаж проводити шляхом незначного:
- поглажування;
- натискування;
- вібрації (за годинниковою стрілкою).
Під час впливу на БАТ (біологічно активні) та сегментарні точки) відбуваються рефлекторні реакції в певних органах та м’язах.
Увага! Необхідно пам’ятати, що активізація точок (натискування і т. ін.) не повинна бути занадто інтенсивною (особливо в разі заїкання).
III. ПОСЛІДОВНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ МАСАЖУ, ВПЛИВУ НА БІОЛОГІЧНО АКТИВНІ ТОЧКИ ТА СЕГМЕНТАРНІ ДІЛЯНКИ ТІЛА
1. Долоні й пальці рук
1) Вправа «Відіжмись, як спортсмен».
Вихідне положення: присісти, упор´рук на щіточки, ноги простягнути назад — віджимаємося від «підлоги-щіточок» (5-6 разів).
2) Вправа «Гра на піаніно» — кожен пальчик із силою натискуємо на щіточку.
2. БАТ (біологічно активні точки)
Обличчя:
на скроні;
над дугами брів;
центр між бровами — «третє око»;.
збоку основи носа — гайморові пазухи;
збоку куточків губ; .
над верхньою губою—-.під носом;
на підборідді;
біля вух;
по вухах — із посиленою інтенсивністю;
- голова: тім’я; потилиця;
- шия: нижче лінії росту волосся (задня частина);
- стопи ніг.
Увага! Симетричні точки масажують попарно та одночасно. Точковий масаж поєднується із сегментарним в єдиному комплексі.
IV. ВИСНОВОК
Результат корекції логопедичних вад у дітей, які активно використовували щіточки, набагато вищий, ніж у тих, хто їх не використовував. Бажаю всім успіху!