Використання щіточкового масажу за різних вад мови та заїкання

А. А. Вовк


Для усунення різних вад мови та заїкання класичний (сегментарний і точковий) логопедичний масаж має неабияке значення.

Мені ж довелося ознайомитися зі спеціальними масажними щіточками із фірми «БІОНЕТ», які я застосувала саме для масажу дітей з різними вадами мови, та заїканням. Практика моєї роботи за період 1999-2011 роки дала позитивні результати, що переконує у правильному виборі використання саме такого масажу.

Отже, пропоную апробовану технологію щіточкового масажу за різних вад мови та заїкання.

I. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРОВЕДЕННЯ МАСАЖУ

Масаж бажано проводити:

а) щоденно (у домашніх умовах обізнаними батьками);

б) на кожному логопедичному індивідуальномуабо труповому занятті (5-10 хв).

Дотримувати гігієни (щіточки з господарським милом промивати проточною водою).

II. ОСНОВНІ ПРИЙОМИ МАСАЖУ

Масаж проводити шляхом незначного:

  • поглажування;
  • натискування;
  • вібрації (за годинниковою стрілкою).

Під час впливу на БАТ (біологічно активні) та сегментарні точки) відбуваються рефлекторні реакції в певних органах та м’язах.

Увага! Необхідно пам’ятати, що активізація точок (натискування і т. ін.) не повинна бути занадто інтенсивною (особливо в разі заїкання).

III. ПОСЛІДОВНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ МАСАЖУ, ВПЛИВУ НА БІОЛОГІЧНО АКТИВНІ ТОЧКИ ТА СЕГМЕНТАРНІ ДІЛЯНКИ ТІЛА

1. Долоні й пальці рук

1) Вправа «Відіжмись, як спортсмен».

Вихідне положення: присісти, упор´рук на щіточки, ноги простягнути назад — віджимаємося від «підлоги-щіточок» (5-6 разів).

2) Вправа «Гра на піаніно» — кожен пальчик із силою натискуємо на щіточку.

2. БАТ (біологічно активні точки)

Обличчя:

на скроні;

над дугами брів;

центр між бровами — «третє око»;.

збоку основи носа — гайморові пазухи;

збоку куточків губ; .

над верхньою губою—-.під носом;

на підборідді;

біля вух;

по вухах — із посиленою інтенсивністю;

  • голова: тім’я; потилиця;
  • шия: нижче лінії росту волосся (задня частина);
  • стопи ніг.

Увага! Симетричні точки масажують попарно та одночасно. Точковий масаж поєднується із сегментарним в єдиному комплексі.

IV. ВИСНОВОК

Результат корекції логопедичних вад у дітей, які активно використовували щіточки, набагато вищий, ніж у тих, хто їх не використовував. Бажаю всім успіху!

загрузка...
 

Вгору