Захопливий світ казки "Морозко" (старша група)

Л. М. Ткаченко


Програмовий зміст:

  • стимулювати до самостійного виконання завдань; вчити розуміти засоби виразності, відповідати на запитання за змістом казки, висловлювати власне ставлення до персонажів казки, оцінювати їх учинки; збагачувати словник дітей за лексичнимитемами.
  • Розвивати фонематичне сприйняття, формувати граматичний лад мови; розвивати увагу, пам´ять, логічне мислення, дрібну моторику.
  • Систематизувати уявлення про навколишній світ; вчити орієнтуватися в просторі, розрізняти предмети за розміром, кольором, формою, рахувати; розширювати ерудицію.
  • Виховувати інтерес до казкового світу.
  • Активізувати словник за темою «Зима»; домогтися правильної вимови та диференціації звуків [с], [з]; проводити звуко-літерний аналіз, вчити складати та читати слова.

Попередня робота: читання казки «Морозко», розгляд ілюстрацій, бесіди, проведення ігор на- розвиток логічного мислення, артикуляційна гімнастика, робота з касами.

Матеріал: ігрові завдання — малюнки, лічильні палички, схема, геометричні фігури, олівці, фломастери, ялинка, «Зимовий ліс», м´яч, каси букв та складів, предметні картинки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь (Звертається до дітей і гостей). Пропоную сьогодні ранок почати з добрих побажань.

Діти. Доброго ранку!

Вихователь. Який у вас сьогодні настрій? На що він схожий: на сонечко чи хмаринку? Діти. На сонечко.

Вихователь. Мені дуже приємно, що у вас гарний настрій. Діти, чи любите ви казки?

Діти. Так!

Вихователь. Казка — це чарівний і захопливий світ із дивними пригодами, перетвореннями і героями. Сьогодні ми вирушимо в незвичайний світ казки «Морозко». Та спочатку проведемо розминку.

Голодна лисиця — утягти щічки.

Лисиця,якаласує молоком,— «похлебтати» язичком.

Лисиця облизується — облизати губи.

Лисиці подобається молоко — поплямкати губами.

Сита лисиця — надути щоки.

Артикуляційна гімнастика

Питання за змістом казки

Вихователь. Скільки дочок було у старого?

Діти. У старого була одна дочка.

Вихователь. Як ставилася мачуха до нерідної дочки — пасербиці?

Діти. До нерідної дочки мачуха ставилася грубо, тому що вона її не любила.

Вихователь. Як ставилася мачуха до рідної дочки?

Діти. До рідної дочки мачуха ставилася добре, за все її гладила по голівці та приказувала: «Розумниця».

Вихователь. Як наказала мачуха вчинити з пасербицею?

Діти. Мачуха наказала старому відвести пасербицю до лісу у тріскучий мороз.

Вихователь. Чи любив старий свою дочку?

Діти. Старий любив свою дочку, але боявся жінки.

Логопед. Яка пора року описується в казці?

Діти. У казці описується зима.

Логопед. Діти, як ми кажемо про зиму, якщо холодно, багато снігу, мало снігу, немає снігу, тепло?

Діти. Холодна, сніжна, малосніжна, безсніжна, тепла.

Логопед. Діти, підберіть слова, схожі на слово сніг.

Діти. Сніжок, сніжинка, сніжний, снігова баба, Снігуронька, снігур, снігопад.

Логопед. Який чуємо перший звук?

Діти. Звук [с].

Логопед. Який це звук?

Діти. Приголосний, твердий, глухий.

Логопед. Діти, підберіть слова, схожі на слово зима.

Діти. Зимонька, зимують, озимі, зимовий, перезимувати

Логопед. Який чуємо перший звук, який він?

Діти. Звук [з] — приголосний, твердий, дзвінкий.

Логопед. Діти, де опинилася дівчинка?

Діти. Дівчинка опинилась в лісі.

Логопед. Який був ліс, чому?

Діти. Зимовий, було багато снігу. Був казковий, чарівний, темний, чудовий, засніжений, тихий, хвойний.

Вихователь. Подумайте і скажіть, як можна назвати людину, яка не любить працювати і людину, яка працює не покладаючи рук?

Діти. Людину, що не любить працювати, можна назвати ледарем, ледачою, а яка працює не покладаючи рук — працьовитою, роботящою.

Завдання «Знайди однакові»

Допоможи знайти лінивцеві пару черевиків, шкарпеток і рукавичок. З’єднай однакові предмети стрілочками.

Діти виконують завдання.

Завдання «Закінчи речення»

  • Рідна дочка ледача, а пасербиця — (працьовита й роботяща).
  • Ледарка зла, а пасербиця — (добра).
  • Ледарка неохайна, а пасербиця — (акуратна).
  • Пасербиця вродлива, а ледарка — (некрасива).

Вихователь. Чому старий «затужив, заплакав»?

Діти. Тому що йому шкода стало рідної дочки.

Вихователь. Чому Морозкові стало шкода дівчини?

Діти. Тому що вона була добра, привітна, ласкава.

Фізкультхвилинка «Сніжинки»

Логопед. Діти, ви молодці, ви багато розповіли про чудовий зимовий ліс. У лісі було дуже багато ялиночок. А ось ялинка, під якою сиділа дівчинка. Давайте розкажемо про ялиночку. Яка вона була?

Діти. Красива, зелена, пухнаста, засніжена, чарівна, колюча, казкова, хвойна, висока, лікувальна.

Логопед. Діти, давайте вдихнемо аромат ялиночки.

Вихователь. Подивіться на малюнок і скажіть, яким одним словом можна назвати ці предмети?

Діти. Одяг.

Вихователь. Обведіть синім фломастером зимовий одяг, а жовтим — літній. Якого одягу намальовано більше?

Діти. Більше намальовано зимового одягу.

Вихователь. Що сказала баба, побачивши пасербицю з подарунками?

Діти. Баба сказала: «Вези мою дочку швидше! Посади на те ж поле, на те ж місце».

Вихователь. Чому баба захотіла свою дочку відправити до лісу?

Діти. Щоб Морозко теж приніс їй скриню з подарунками.

Вихователь. Подивіться, чим обдарував Морозко дівчину. Порахуйте, скільки в скрині лежить суконь, шапок і рукавичок.

Діти записують відповідь у квадратику.

Фізкультхвилинка

Вихователь. Давайте зобразимо мачуху, ледарку і пасербицю.

Мачуха — руки стисніть у кулачки і поставте на

пояс.

Ледарка — сядьте навпочіпки, ручку покладіть під

щічку.

Пасербиця — покажіть, як перете білизну.

Вихователь. Що приніс дівчині Морозко?

Діти. Морозко приніс дівчинці скриню, повну всіляких речей.

Вихователь. Подивіться на малюнок і назвіть одяг.

Діти. Пальто, кофта, бальна сукня, сукня повсякденна.

Вихователь. Як дівчина розмовляла з Морозком?

Діти. Дівчинка з Морозком розмовляла ласкаво.

Вихователь. Що Морозко подарував дівчині?

Діти. Морозко подарував їй сукню, розшиту сріблом та золотом.

Вихователь. Що мачуха наказала зробити старому?

Діти. Мачуха наказала старому, щоб швидше повіз її дочку і посадив на те ж поле і на те ж місце.

Вихователь. Кого зустріла ледарка в лісі?

Діти. До ледарки прийшов Морозко.

Вихователь. Чому Морозкові не сподобалася ледарка?

Діти. Тому що вона була груба.

Діти сідають за столи і виконують завдання.

Логопед. Морозко приготував вам завдання — зробити звуковий аналіз слова «Сани».

Логопед. Поділіть це слово на склади. Скільки їх? Візьміть стільки льодинок, скільки складів у слові.

Діти. У слові два склади: СА-НИ.

Логопед. Яку пору року зображено в нашій казці? Пропоную зробити таке ж завдання з цим словом.

Діти. Зима.

Логопед. Скільки звуків живе в слові? Назвіть приголосні, голосні.

Діти. У слові живе чотири звуки, приголосні — [з], [м], голосні — [и], [а].

Логопед. А скільки складів у слові ЗИМА?

Діти. Два.

Логопед. Візьміть стільки льодинок, скільки складів.

Логопед. Подивіться на дві звукові схеми. Чим відрізняються перші звуки?

Діти.[с] — глухий, [з] — дзвінкий.

Логопед. Якою буквою позначається [с], якою [з].

Діти. Буквами ес і зе.

Логопед. Морозко приготував ще одне завдання. Погляньте на малюнки та впишіть букву, з якої починається слово.

Логопед. Діти, допоможіть скласти правильне речення, а то Морозко переплутав слова.

Поглядає знову прийшов Мороз Червоний ніс дівчинку на.

Діти. Знову прийшов Мороз Червоний ніс, поглядає на дівчинку.

Логопед. Сидить лютий мороз співає пісні їй не страшний.

Діти. Сидить, пісні співає, лютий мороз їй не страшний.

Логопед. Молодці, виконали завдання! Ми побували з вами у чарівній казці. Пропоную вдома намалювати казку. Що ви намалюєте? Назвіть слова зі звуками [с], [з].

Діти. Зимовий ліс, ялинку, дівчинку, скринь: ку, ледарку, дідуся.

Вихователь. Діти, давайте підійдемо до ялинки, під якою сиділа пасербиця. Ця ялинка чарівна і зробила нам подарунок. Зараз ми його знайдемо.

Знаходимо чарівну скриню, у якій лежать - і пригощаємо дітей.

загрузка...
 

Вгору