Подорож зимовою телестудією для учнів 1 класу із ЗНМ

О. В. Шарапова


ТЕМА. ПОДОРОЖ ЗИМОВОЮ ТЕЛЕСТУДІЄЮ (ЗВУКИ [3] І [З´]. ЗИМА)

Мета:

  • закріпити вміння учнів правильно вимовляти звуки [з] і [з´], чути їх і виділяти у словах і реченнях; формувати практичні навички правильної побудови речень;
  • розвивати фонематичне сприймання, уявлення, аналіз і синтез, логічне мислення, моторику, зв´язне мовлення, збагачувати словниковий запас;
  • виховувати у дітей любов до природи, бачення прекрасного в ній, бережливе ставлення до навколишнього.

Обладнання: сюжетні малюнки про зиму та інші пори року, сніжка, дзиґа, м´ячі, конверти із завданнями, мікрофон, макет телевізора, декорації до «Зимової казки», прапорці, алгоритми, умовні логічні знаки, магнітофон із записами музики, сюжетна картина «Життя тварин взимку» (розрізана на пазли).

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

— Станемо дружно всі ми в круг,

Щоб тепло сердець і рук

Всім сьогодні передати

І з посмішкою працювати.

Привітайтесь і посміхніться нашим гостям.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

— Сьогодні, діти, незвичайне заняття: до нас завітало багато гостей, щоб подивитися, як ми вміємо працювати, і повчитися разом із нами.

На занятті ми будемо вчитися:

  • правильно вимовляти звуки [з] і [з´], знаходити їх у словах і реченнях;
  • логічно думати, запам’ятовувати;
  • складати слова, речення, малюнки;
  • правильно і вільно висловлювати свою думку;
  • працювати за девізом: «Один за всіх, всі — заодного».

А найголовніше — ми вирушимо з вами в уявну подорож.

Тож заняття буде проходити не у звичайному класі, а в зимовій телестудії.

— Діти, хто знає, що таке телестудія? (Це місце, звідки ведуть телепередачі.)

Ми сьогодні відвідаємо її, будемо учасниками імпровізованих телепередач. Скажіть, які передачі ви любите дивитися по телевізору?

У телестудії телепередачі знімають на різних майданчиках.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

— Першим ми відвідаємо майданчик, де знімають передачу «Що? Де? Коли?»

Групова робота

Звучать позивні передачі.

Сьогодні ми будемо учасниками цієї гри, я — у ролі ведучої, а ви — у ролі знавців. Працюємо в групі під девізом: «Один за всіх, всі — за одного». Правила гри вам відомі, тож запускаємо дзиґу.

  • Розгадати загадки і визначити місце звука [з]у словах-відгадках.

Стало біло навкруги.

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я —... (зима).

Хто малюнок на вікні Уночі зробив мені? (Мороз)

Крешуть лід, ріжують лід,

Залишають дивний слід.

А які вони швидкі!

Що це, діти? (Ковзани)

Усе літо стояли,

Зими чекали.

Діждалися пори,

Помчалися з гори. (Санчата)

  • Підібрати і назвати слова-ознаки до слова зима. (Холодна, білосніжна,...)
  • Доповнити речення і повторити повністю.

Світить, але не гріє... (сонечко).

Падає білий, лапатий... (сніг).

Водойми вкриті... (кригою).

На деревах... (іній).

Узимку на небі важкі, сірі... (хмари).

  • Назвати зимові свята (День Святого Миколая, Новий рік, Різдво, Водохреща).
  • Які вірші про зиму ви знаєте?

Діти радяться, хто буде відповідати першим або один від імені усіх.

— Молодці! Сьогодні ви мене переконали, що разом ви вмієте знаходити правильні відповіді і прислухатися до думки товаришів.

Покидаємо цей павільйон і переходимо до наступного.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ І ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

  1. Конструювання речень зі слів і підбирання доних відповідних графічних схем.

— А зараз визначимо найрозумнішу пару. За моєю командою кожна пара відкриває великий конверт і починає конструювати речення зі слів, а потім підбирає до нього схему. По закінченні роботи піднімає сніжинку.

— Раз, два, три — почали!

  • Зоя катається на ковзанах.
  • Зіна і Назар зліпили сніговика.
  • Захар везе Лізу на санках.

Учитель-логопед перевіряє роботу учнів.

— Звання «Найрозумніша пара» отримують...

Фізпауза

— Фізпаузу проведемо у спортивній студії.

2. Гра «Один — багато»

— Діти, пригадайте, який найулюбленіший звук у зими? ([з], [з´])

Давайте пограємо у сніжки, називаючи слова із цим звуком. Я називаю предмет, коли він один, а ви — коли їх багато.

Зима — зими, заєць — зайці, мороз — морози, віз — вози, завод — заводи, гарбуз — гарбузи, зірка — зірки.

3. Пальчикова гімнастика

«Ми долоньки розітремо»

Ми долоньки розітремо І зігрієм пальчики,

Будем гратися руками,

Як маленькі зайчики.

4. Передача «Найрозумніший»

Звучить музика — позивні до телепередачі «Найрозумніший».

  • Конструювання слів і підбір до них відповідних схем (індивідуальна робота).

— Перед кожним з вас лежить конверт із завданням. За моєю командою кожен відкриє свій конверт, дістане склади і сконструює з них слова (Зи-ма, ков-за-ни, зір-ка), а потім підбере до них відповідні схеми. По закінченні роботи піднімає сніжинку.

Хто найшвидше і правильно виконає завдання, той отримає звання «Найрозумніший».

— Раз, два, три — почали!

Діти працюють, учитель-лог´опед перевіряє їх роботу.

— Звання найрозумнішого отримує...

Слова: зай-чик, мо-ро-зець, за-ві-рю-ха, ков-за-ни, Зі- на, за-ме-тіль, ві-зе-ру-нок.

— Молодці! Ви не тільки справжні спортсмени, а й хороші знавці української мови.

А тепер залишаємо спортивний майданчик і потрапляємо в павільйон «Зимова казка». Діти, погляньте: ми справді потрапили в зимову казку... Але мені здається, що не скрізь тут нас оточує зимовий пейзаж.

5. Дидактична гра «Зайвий малюнок»

— Давайте виправимо помилки в декораціях.

На дошці — кілька пейзажів із зображенням різних пір року. Діти вибирають незимові пейзажі, коментуючи свої дії. (Я забираю цей малюнок, тому що це... тому що такого не буває взимку).

П’ять братів, п’ять зайців,

П’ять завзятих молодців.

То не в лісі сірі зайці,

А умілі твої пальці.

6. Гра з м´ячами (ділення слів на склади)

— Діти, а зараз покажіть, як ваші ручки вміють гратися з великими «сніжками» — м’ячами. Я буду називати слова, а ви відбивайте м’яч від підлоги стільки разів, скільки у слові складів.

7. Дидактична гра «Частинка — ціле»

Одна з картин розрізана на частини-пазли.

— А ось ця картина якась незакінчена. Давайте зберемо її...

Молодці! Тепер я відчула справжній подих зими.

8. Гра в зимові асоціації

— Щоб ви краще уявили себе в зимовій казці, пропоную послухати музику, а потім ви розкажете, що відчули.

9. Складання речень за картиною «Життя тварин узимку»

— Пропоную висловити свої враження в реченні, яке складаємо за картиною.

Прийшла морозна сніжна зима, але життя у лісі продовжується. Пухнастий зайчик гризе гілочки калини. А он до нього підкрадається хитра лисичка, бо вона теж хоче поїсти. Маленькі руді білочки їдять шишки та горішки, а снігурі ласують горобиною. Під сосною у барлозі спить ведмідь, але насправдіми не можемо його побачити. Таке буває тільки у казці.

— Молодці! Яку гарну розповідь ви склали про зиму і зимівлю тварин. А хто знає, що означає слово «зимівля»? (Життя диких тварин взимку)

Словникова робота

Звучить музика («Зимові варіації»).

  • Що ви відчуваєте?
  • Я відчуваю холод: у-у-у (відчуття)
  • Падають сніжинки... (рухи)
  • Тиша.... Скрипить сніг (скрип)
  • Бушує заметіль (рухи, голос).
  • Хропе у барлозі ведмідь (хр-хр...).

10. Робота з віршем «Зима морозяна»

— Діти, подивіться, недарма цей майданчик називається «Зимова казка». Зла чаклунка заморозила вірша про зиму. Щоб прочитати його, потрібно «розморозити», тобто вставити пропущені букви.

Навчившись виразно читати вірш, ми спробуємо себе у ролі артистів.

Вставляння пропущених букв у вірші (вставити букву з). Читання вірша вчителем (на вибір учителя, але насичений словами з буквою з). Читання вірша хором, мовчки.

Дидактична гра «Мікрофон»

— Хто готовий виступити з мікрофоном і виразно прочитати вірш як справжній артист?

— А давайте прочитаємо вірш так, як це зробили б казкові Лисичка або Ведмедик.

Читання вірша дітьми у мікрофон з різною інтонацією, тембром голосу.

— Молодці!

V. ПІДСУМКИ ЗАНЯТТЯ

— Наша подорож зимовою телестудією була б неповною, якби ми не відвідали майданчик «Підсумки». А підсумки роботи ми проведемо методом «Прес». У вас є можливість висловити свої думки про сьогоднішнє заняття з екрана телевізора (використання алгоритмів).

— Я вважаю, що працював сьогодні добре, тому що було цікаво.

— Наприклад, мені сподобалася гра...

Я теж хочу підбити підсумок заняття: всі ви були активні, розумні і старанні, показали гарні знання і правильно вимовляли звуки [з] і [з´]. Тому заслуговуєте на аплодисменти.

загрузка...
 

Вгору