Заняття "Осіння лісова галявина" (дошкільний вік)

Н. М. Мовчан


Мета:

  • вчити дітей знімати напруження м´язів за допомогою контрастних вправ, розвивати м´язи обличчя;
  • розвивати:

фізіологічне дихання;

артикуляційну, загальну і дрібну моторику;

зорову увагу та пам´ять;

ритмічне відчуття;

  • чітко координувати свої дії з віршованим текстом; ® закріпити знання дітей — з якого дерева, який

листочок. Виховувати вміння слухати вказівки логопеда.

Обладнання:

  • осінні листочки (берези, клена, тополі, дуба, липи) — по двоє на кожну дитину;
  • іграшки:

ведмедик з кошиком ягід;

лисиця з козубом;

зайчик з кузовком;

їжачок з глиняним горщиком;

кріт з кухлем;

качка із цеберкою;

  • музичний супровід за бажанням, пісня про осінь за програмою музичного керівника.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Динамічна вправа «Прогулянка» (авторська розробка)

Один, два, три, чотири, п’ять —

В ліс підемо погуляти,

Там зустрінемо ми звірів,

Поспілкуємося з ними.

Зайчика зустрінемо —

Разом з ним пострибаємо.

А ось великий їжачок

Ягідки шукає.

І ведмедик, наш ласунчик,

Теж їх полюбляє.

(Звичайна ходьба.)

(Стрибки на носках)

(Ходьба на п´ятах.)

(Ходьба на внутрішній стороні стопи.)

2. Дихальна вправа «Вітерець»(авторська розробка)

Дує легкий вітерець — [ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф]

І качає так листок — [ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф].

(Видих спокійний, ненапружений.)

Дує сильний вітерець — [ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф]

І качає так листок — [ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф-ф].

(Активний видих.)

Дує вітерець, гойдаються листочки

Й співають свої пісеньки.

Осінні листочки на гілочках сидять,

Осінні листочки дітям говорять:

(Співають хором.)

Березовий — [о-о-о-о-о-о-о],

Кленовий —- [е-е-е-е-е-е-е-е],

Горобиновий — [и-и-и-и-и-и],

Дубовий — [у-у-у-у-у-у-у-у],

Тополиний — [і-і-і-і-і-і-і-і].

3. Танок з листочками (на вибір)

4. Пальчикова вправа «Осінній букет» (авторська розробка)

Один, два, три , чотири, п’ять —

Будемо листочки збирати:

Листя берези,

Листя тополі,

Листочки дуба,

Листочки клена,

Листочки горобини.

Ми листочки всі зберемо

І мамі букет подаруємо.

І пісню осінню їй теж подаруємо

(Згинати по черзі пальці:

великий, вказівний, середній,

безіменний, мізинець.)

(Стискати й розтискати кулачки.

Витягнути вперед долоньки.)

5. Пісня про осінь (на вибір)

6. «З якого дерева листочок»

Логопед. Діти, а зараз давайте пограємо в гру «З якого дерева листочок».

Логопед показує дітям листочки, а діти називають.

7. Динамічна вправа (на стільчиках)

Логопед використовує іграшки лисички і ведмедика. Стільчики розставлені по краєчку килимка, а діти знаходяться на середині килима.

Повільно йшов ведмідь додому

і ніс великий кошик ягід,

заморився він — присів,

солоденьких ягідок поїв.

Бачить, біжить Лисичка-сестричка

З кошиком пустим

Та говорить йому:

«Пригости, Мішаня,

Любчику, ти мій!»

Ведмедик не жадібний.

Він з радістю почастував

Лисичку-красуню:

«Пригощайся, кума,

Кошик ягід назбирав я недарма.

Разом ягідок з’їмо

Та масаж з тобою зробимо».

(Ходьба на внутрішній стороні стопи).

Сидячи на стільці, витягнути ноги вперед, витягнути носки ніг, згинати в гомілковостопному суглобі.)

8. Масаж «Лисичка» (авторська розробка)

Рухи виконують відповідно до тексту.

Вранці Лисонька проснулась,

Лапкою вправо потягнулась,

Лапкою вліво потягнулась,

Сонцю ніжно усміхнулась.

В кулачок всі пальці зжала,

Розтирати лапки стала.

Вушка, лапки, ніжки, хвостик

І все разом — підемо в гості.

В гості підемо до зайця.

Логопед використовує іграшку зайчика.

9. Фізкультхвилинка. Виконуємо рухи відповідно до тексту

Зайчик сірий умивається,

Певно, в гості він збирається.

Вимив носик, вимив ротик,

Витріпав і вимив хвостик,

Вимив він обидва вуха

И рушником їх витер сухо.

Свої він вуха показав,

Посміхнувся і уважним став.

Раптом пролунало фиркання.

(Логопед використовує іграшку їжачка.)

— Так це ж їжачок!

10. Масаж обличчя «їжачок»

Із кущів, з горщиком із глини

Показався їжачок.

Як не дати йому ягід?

Має він багато колючок.

Жа-жа-жа — ми знайшли в лісі їжака.

(Легенько торкаючись пальцями, провести по чолу 7 разів.)

Ужа-ужа-ужа — попереду велика калюжа. (Провести по щоках 7 разів.)

Жок-жок-жок — надінь, їжак, чобіток. (Кулачками робити масаж крил носа.)

Логопед показує іграшку крота.

Тут з’явився усатий Кріт.

Весело мандруючи,

Ягідок почув він дух,

Ніжками крокуючи.

11. Мімічна вправа

Показуємо, як Кріт жмуриться від сонечка, принюхується, облизується, просить у Ведмедика малинки, дякує, пригощається.

Логопед показує іграшку качки.

Прилетіла навіть Качка

Із цеберкою пустою.

А Мішаня і її пригостив з радістю.

Логопед. Діти, скажіть мені, будь ласка, а що роблять з ягід?

Діти. Варення.

12. Артикуляційні вправи (на вибір логопеда)

13. Рефлексія заняття

Логопед. Нашу подорож закінчено.

Мандрували ми весь день, (Крокують по колу.)

Треба поспішати До дитячого садка —

Йдуть усі малята.

Логопед дає оцінку діяльності кожного із дітей.

 

Вгору