Заняття за темою "Мандруємо у світ чистої мови" (середня група)

А. В. Мацюк, В. А. Кириченко


Формування почуття ритму в дітей з порушенням мовлення — один із пунктів корекційної роботи, оскільки розвиток загальної моторики впливає на фізичний і психічний потенціал дитини, а також сприяє успішному оволодінню читанням і письмом. А. В. Мацюк, В. А. Кириченко успішно використовують на своїх заняттях елементи логоритміки.

Мета: створювати у дітей позитивний емоційний настрій, заохочувати виразно відтворювати емоційні стани, учити керувати м´язами обличчя, виконувати артикуляційні вправи та вправи на розвиток дрібної моторики з музичним супроводом; закріплювати здібності дітей до образного сприйняття, уміння перевтілюватися; розвивати мовленнєве дихання, загальну моторику, координацію рухів, почуття ритму, уміння орієнтуватися у просторі, навички злагодженого співу; продовжувати роботу над використанням на заняттях нетрадиційних прийомів роботи; поширювати знання та виховувати інтерес до спільної праці; поповнити знання дітей про навколишній світ.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Під музичний супровід діти разом із логопедом заходять до музичної зали.

Доброго ранку, доброго дня!

Музичний керівник

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Хай ротик співає Та сяють усмішки.

Діти співають пісню «Дружать діти».

Учитель-логопед

Розташовуйтеся зручно!

Почнемо заняття дружно!

Діти сідають на стільчики.

До зали вбігає мишка (під музичний супровід), озирається.

Мишка. Пі-пі-пі, куди це я потрапила?

Логопед. Ти потрапила до дитячого садка.

Ми ш к а. А я до школи бігла. Я дуже хочу навчатися і віршик вивчила, ось послухайте.

Малесенька я миска,

Зиву собі в лісу.

В маленьку свою хатку Завзди я сьось несу!

— Ну, як, вам шподобалося?

Логопед. Ой, мишка, щось я тебе зовсім погано розумію. Ти не-вимовляєш багато звуків та говориш дуже швидко... Ти б спочатку попрацювала над чіткою вимовою. Треба казати так... (Логопед із дітьми виправляє помилки.)

Мишка. А як це? Де цього можна навчитися?

Логопед. Я запрошую тебе на наше заняття, у світ чарівної мови. А наші діти тобі допоможуть — підкажуть, що для цього треба робити.

Ми сьогодні вам розкажемо,

Як учились говорити.

Якщо треба, ще й покажемо,

Заспіваємо, правда, діти? {Так)

— Діти, а які вправи ми виконуємо для того, щоб красиво розмовляти? (Вправи з язичком, з пальчиками, дихаємо красиво, танцюємо, співаємо.)

— Так, молодці. Подивіться, дзеркало... Ану ж, підкажіть, як воно нам допомагає на заняттях? (Виконувати вправи з язичком.)

— Давайте підійдемо ближче, а ці малюнки допоможуть нам згадати, яку вправу треба виконувати, а ще й пальчиками попрацюємо.

Діти виконують артикуляційні вправи та показують відповідні рухи пальчиками під музичний супровід.

Вправа «Конячка»

Цок-цок-цок, біжать конячки,

Весело їм працювати.

Як малечу покатають,

Будемо їх годувати.

Вправа «Гойдалка»

Язик тягнувся до зубів,

До верхніх і до нижніх.

Немов гойдалкою злетів,

До хмарок білосніжних.

Вправа «Голка»

Наш неслухняний язичок —

Найгостріший з голочок.

Став напруженим, вузеньким,

Спробуй, потримай гарненько!

Мишка. Ой, як цікаво! Але дузе вазко...

Логопед (виправляє помилки). Не сумуй, мишко. Якщо виконувати вправи, твій язичок стане вправним, як у наших діточок.

Звучить музика, мишка бігає залою, нервує, обнюхує куточки.

— Ой, мені здається, що десь неподалік кішка!

Логопед. Не бійся, мишко. Кішки бувають різні. Є й дуже добрі.

Мишка. Але я таких не зустрічала.

Логопед. А ось подивися, наші діти зараз перетворяться на кошенят — веселих та кмітливих, а я на маму-кішку.

Діти сідають на стільчики навпроти дзеркала та разом з логопедом наносять собі ватними палочками грим з чорної фарби — ніс та вусики (прийом арттерапії).

Логопед

Цілий день матуся-кішка вчила кошенят,

Кожен котик у матусі був вусат.

Вишукує дітей-кошенят у коло, гладить по голівці, промовляючи (психогімнастика):

Котик Рома — найспритніший,

Котик Ілюша — найбіліший,

Котик Микитка — найвусатіший,

А киця Діана — дуже пухнаста,

Киця Юля — найграйливіша,

Киця Настя — зовсім смілива,

Котик Женя — трохи лінькуватий...

Мої дітки-кошенята, мишку ви не ображайте, З нею ви співайте, танцюйте та грайте.

Вправа-релаксація «Мама-кішка научає...»

Виконується під музичний супровід.

Логопед. Ну як, мишко, сподобалися тобі мої кошенята?

Мишка. Так, ці кошенята мені подобаються, вони зовсім не страшні.

Логопед. А ще вони дуже грайливі. Давайте всі разом будемо грати та стрибати.

Дидактична гра «Кошик з клубочками»

Діти знаходять клубок та нитку відповідного кольору, намотують нитку на клубок, називають колір клубка.

Музична гра на увагу «Хто уважний?»

Діти уважно слухають музику, коли чують багато звуків — стрибають на двох ногах, а коли один звук — стоять на одній ніжці.

Музично-дидактична гра «Ласощі для звірят»

Під відповідну музику складають ласощі для мишки, а потім — для кішки.

Логопед

Молодці мої малята,

Добрі й дружні кошенята та мишата!

Щоб завжди жили дружненько,

Затанцюєм веселенько!

Діти виконують танок «Дружба».

Логопед. А на згадку про наше заняття давайте намалюємо «Салют дружби» та подаруємо його нашим гостям, щоб усі завжди жили дружно та весело. А малювати ми будемо за допомогою різнокольорової фарби та трубочки.

Діти виконують роботу за допомогою музичного керівника та логопеда (ставлять різнокольорові плямки, а діти роблять глибокий вдих та дмухають на них через трубочку, розвиваючи мовленнєве дихання). Діти дарують свої роботи гостям.

Логопед

На заняттях в нашій групі

Вчимось красиво говорити,

Всі звуки правильно творити.

Ми виправляємо вимову

Та розвиваєм власну мову,

Ми язичка свого тренуємо,

Вірно дихаємо й чуємо.

Музичний керівник

Наш слух ми добре розвиваємо,

Танцюєм та в логоритмічні ігри граємо!

Мишка. Скажу правду, трохи важко, але цікаво!

Логопед

Не так важко, як здається,

Треба тільки працювати.

І тоді, як всі навколо,

Зможеш гарно розмовляти!

Діти співають пісню на мотив «Пісні крокодила Гени» (муз. В. Шаїнського).

Ми всі тут здружилися, так багато навчилися, І тепер ми пишаємось цим.

Тут завжди допоможуть, педагоги це можуть, Вони справді готові завжди.

Приспів:

Ми співаєм, розмовляєм,

І малюєм, я і ти.

Не соромтесь, а приходьте Ви усі сюди!

Діти прощаються з гостями.

загрузка...
 

Вгору