Індивідуальний план корекційної роботи з дитиною на навчальний рік

Ліліана Стечишина, Аліса Стечишина


Усю індивідуально-підгрупову корекційну роботу умовно поділяють на кілька етапів.

І. Підготовчий

Завдання — ретельна і всебічна підготовка дитини до тривалої й копіткої корекційної роботи, а саме:

а) зацікавлення дитини логопедичними заняттями;

б) розвиток слухової уваги, пам’яті, фонематичного сприймання в іграх і спеціальних вправах;

в) формування і розвиток артикуляційної моторики до рівня мінімальної достатності для постановки звуків;

г) оволодіння комплексом пальчикової гімнастики;

д) зміцнення фізичного здоров’я (консультації лікарів — вузьких спеціалістів, за необхідності медикаментозне лікування, масаж, кисневий коктейль).

Якісна підготовча робота забезпечує успіх постановки звуків й усієї корекційної роботи. Тому вона вимагає максимальної уваги логопеда і значних затрат часу.

II. Формування умінь та навичок вимови

Завдання:

а) усунення дефектної вимови;

б) розвиток та навичок диференціювати звуки, подібних артикуляційно і акустично;

в) формування практичних умінь та навичок користування виправленим (фонетично чистим, лексично розвиненим, граматично правильним) мовленням.

1. Постановка звуків в такій послідовності:

•        свистячі [с], [з], [ц], [с], [з] [ц]

•        шиплячий [ш];

•        сонорний [л];

• шиплячий [ж];

• сонорний [р], [р]

• шиплячі [ч], [щ].

Спосіб постановки змішаний.

Підготовчі вправи (крім артикуляційної гімнастики):

• для свистячих: «Усмішка», «Лопатка», «Жолобок», «Щіточка», «Футбол», «Фокус»;

•        для шиплячих: «Трубочка», «Смачне варення», «Чашечка», «Грибок», «Погріємо руки»;

•        для [р], [р]: «Балакун», «Маляр», «Індик», «Коник», «Грибок», «Барабанщик», «Кулемет»;

•        для [л]: «Усмішка», «Лопатка», «Покараємо язик».

Робота з постановки звуків проводиться лише індивідуально.

2. Автоматизація кожного виправленого звука в складах в міру постановки може проводитись як індивідуально, так і в підгрупі:

а) [с], [з], [ш], [ж], ], [з] ] автоматизуються спочатку в прямих складах, потім в зворотних і в останню чергу — в складах зі збігом приголосних.

б) [ц], [ч], [ш], [л] — навпаки: спочатку в зворотних складах, потім в прямих і зі збігом приголосних;

в) [р],] можна починати автоматизувати в прямих та зворотних складах і паралельно виробляти вібрацію.

3. Автоматизація звуків в словах проводиться по слідах автоматизації в складах, в тій же послідовності.

В міру оволодіння вимовою кожного складу він вводиться і закріплюється в словах з даним складом. Для проведення роботи з автоматизації звуків в словах діти зі схожими дефектами об’єднуються в підгрупи. Вся подальша корекцій на робота проводиться в підгрупах.

4. Автоматизація звуків в реченнях.

Кожне відпрацьоване у вимові слово вводиться в окремі речення, потім в невеликі оповідання, підбираються скоромовки, віршики з даним словом.

5. Диференціація звуків:

[с] - [з], [с] - [с], [с] - [ц], [с] - [ш]; [ж][з], [ж][ш]; N - [с]. [Ч] - [т], [ч] - [щ]; [щ] — [сХ[щ] — [т], [щ] — [ч], [щ] — [ш];

[Р] - [я], [Р] - [Р] [р] ~ М, [р] - [й], [я] - [л].

6. Автоматизація звуків в спонтанному мовленні, (в діалогах, в іграх, розвагах, екскурсіях, праці).

III. Вдосконалення фонематичного сприймання і навичок звукового аналізу і синтезу паралельно з корекцією звуковимови

IV. Систематичні вправи на розвиток уваги, пам’яті, мислення на відпрацьованому у вимові матеріалі

V. Розвиток зв’язного виразного мовлення на базі правильної звуковимови

загрузка...
 

Вгору